اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی:

10 هزار طرح پژوهشی فناورانه از سوی جهاد دانشگاهی در کشور انجام شد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی از انجام بیش از 10 هزار طرح پژوهشی فناورانه از سوی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور خبر داد.

10 هزار طرح پژوهشی فناورانه از سوی جهاد دانشگاهی در کشور انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید امین اسماعیلی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد گفت: جهاد دانشگاهی به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از مولودهای مبارک انقلاب در دانشگاه است و در سال 59 با هدف پیوند زدن محیط های علمی به محیط های اجرایی کشور تاسیس شد.

وی عنوان کرد: از آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی تاکنون، سه حوزه فعالیت برای این نهاد تعیین شده که شامل حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است و در هر سه حوزه نیز موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهشی، بالغ بر 10 هزار طرح پژوهشی و فناورانه به انجام رسیده و ویژگی کار جهاد دانشگاهی این است که پژوهش‌های آن با موضوع مشخص به منظور رفع نیازی از نیازهای جامعه انجام شده است.

وی عنوان کرد: در بخش آموزش نیز که شامل آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت است اقدامات قابل توجهی انجام شده که از آن جمله می‌توان به آموزش سالانه 500 هزار نفر در زمینه ارتقای مهارتی، 30 هزار نفر در دوره‌های آموزش عالی رسمی و 70 هزار نفر در دوره‌های علمی و کاربردی اشاره کرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی همچنین به فعالیت‌های حوزه فرهنگی پرداخت و صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، خبرگزاری ایسنا و ... را از مولودهای بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد.

امین‌اسماعیلی یادآور شد: این فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی در قالب یک مجموعه ساختار سازمانی انجام شده که یکی از این مجموعه‌ها، واحدهای سنتی است که اکنون در هر استان یک واحد و در استان تهران 18 واحد مشغول فعالیت هستند و در آن‌ها فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به طور همزمان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ساختار دوم نیز شامل پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌هاست و هم‌اکنون 25 پژوهشکده در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که پژوهشکده رویان از این دسته است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، ساختار سوم را نیز پارک‌ها و مراکز رشد برشمرد و افزود: هم‌اکنون 2 پارک در استان‌های البرز و کرمانشاه و 18 مرکز رشد در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

امین‌اسماعیلی عنوان کرد: هدف این پارک‌ها، فعالیت در حوزه فناوری و عرضه فناوری به بازار در راستای ایجاد ثروت است.

وی ساختار چهارم را نیز شامل فعالیت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌ها دانست و گفت: در حال حاضر 9 شرکت و 6 موسسه با هدف رفع نیازهای مشخص در سطوح مختلف کشور در جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت هستند.

امین‌اسماعیلی با اشاره به منابع مالی جهاد دانشگاهی در سطح کشور خاطرنشان کرد: این نهاد به طور عمده خوداتکاست و از لحاظ تامین منابع مالی، بین 20 تا 25 درصد با کمک‌های دولتی انجام می‌شود و بقیه درآمدها توسط جهاد دانشگاهی و به طور عمده از بخش پژوهش تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: واضح است که در جامعه ما، گذران امور از طریق پژوهش با مختصات پژوهشی که هم‌اکنون کشور ما از آن برخوردار است، کاری بسیار سخت و دشوار است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با اشاره به یکی از بزرگترین ضعف‌هایی که جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر در سراسر کشور با آن مواجه بوده است، عنوان کرد: بی‌برنامگی یکی از بزرگترین ضعف‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور طی چند سال اخیر بوده است و یکی از اولویت‌های ما این است که برنامه‌ریزی در جهاد دانشگاهی را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: از استان یزد با وجود مدیران توانا و نیروهای متخصص و جوان نیز انتظار می‌رود که براساس برنامه‌ریزی بلندمدت فعالیت خود را آغاز کنند و از تجربیات گذشتگان نیز در این مسیر بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، در این مراسم از تلاش‌های حبیب‌الله میرغفوری تجلیل و مهدی باصولی به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول