اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم خبر داد

بازرسی «ستادهای صیانت از حقوق شهروندی» ادارات در آینده نزدیک

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم از بازرسی «ستادهای صیانت از حقوق شهروندی» ادارات در آینده نزدیک خبر داد.

بازرسی «ستادهای صیانت از حقوق شهروندی» ادارات در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید عبدالله هاشمی امروز در نشست «صیانت از حقوق شهروندی» که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به ابلاغ دستورهای اجرایی حقوق شهروندی از سال 87 به استانداری‏‌‏ها گفت: این دستورات در 2 بخش «حجاب و عفاف» و «حقوق شهروندی» ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: 21 سیاست رهبری در زمینه «حقوق شهروندی» برای اجرا به دستگاه‏‌‏ها ارسال شده و همچنین 25 دستگاه در زمینه «حجاب و عفاف» در سطح کشور شروع به کار کرده‏‌‏اند.

هاشمی از بازرسی «ستادهای صیانت از حقوق شهروندی» ادارات در ماه‏‌‏های آینده خبر داد و گفت: با توجه به ارسال دستورالعمل‏‌‏هایی برای تشکیل این ستاد هنوز ادارات استان در این راستا گامی برنداشته‏‌‏اند.

وی در تشریح راه‏‌‏اندازی ستادها در ادارات تصریح کرد: ریاست و معاونت این ستادها در هر دستگاهی بر عهده رئیس و معاون همان دستگاه است و همچنین 2 دبیر برای بخش «حجاب و عفاف» و «حقوق شهروندی» باید در نظر گرفته ‏‌‏شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم بخش «حقوق و شهروندی» را دارای 12 برنامه اعلام کرد و افزود: بخش «حجاب و عفاف» نیز دارای 11 برنامه است.

وی ضمن تاکید بر اجرایی شدن برنامه‏‌‏های 12 و 11‌گانه گفت: ستادها باید ماهیانه جلساتی را برگزار کنند و گزارش این جلسات را به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استانداری ارسال کنند.

هاشمی این موضوع را همان امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: با ایجاد این ستادها در واقع کار پیشگیری را انجام می‏‌‏دهیم تا کار به نهی از منکر در ادارات و جامعه نرسد.

وی با اشاره به ستادهای درون‏‌‏سازمانی گفت: یک ستاد جامع و ناظر بر این ستادها در استانداری خواهیم داشت که اعضای آن رئیس ادارات و 2 کارشناس «حجاب و عفاف» و «حقوق شهروندی» است.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول