اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 22 بهمن تا 22 اسفندماه‌ جاری صورت گرفت

دلجویی و دیدار از 340 خانواده شهید در خراسان جنوبی

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: از 22 بهمن تا 22 اسفندماه‌ جاری از 340 خانواده شهید در استان دیدار و دلجویی شده است.

دلجویی و دیدار از  340 خانواده شهید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام حسین معصومی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امام راحل در 22 اسفندماه سال 58 دستور تاسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را به صورت رسمی صادر کردند.

وی با بیان این‌که همه ایام متعلق به شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است، تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ایامی مانند روز جانباز و آزادگان در تقویم ایران نامگذاری شده است.

دیدار 22 هزار خانواده شهید در سطح کشور

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به این‌که از سال 83 توسط شورای عالی فرهنگی 22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهید نامگذاری شده است، افزود: با کمال تاسف از آن روز تا‌کنون مغفول مانده و به آن توجه نشده است.

معصومی با بیان این‌که امسال با ابتکار رئیس بنیاد شهید کشور روز بنیاد شهید با نگرش جدیدی در کشور مطرح شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون از 22 هزار خانواده شهید در کشور دیدار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از هر استان 22 نفر از مروجین ایثار و شهادت تجلیل و به ازای شهدای هر استان نهال غرس شده است.

غرس 1800 نهال به نام شهیدان در خراسان جنوبی

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دلجویی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در راس برنامه‌های بنیاد شهید بوده است.

معصومی از دیدار 340 خانواده شهید از 22 بهمن تا 22 اسفندماه در استان خبر داد و  اظهار کرد: با همکاری منابع طبیعی استان تعداد یک‌هزار و 800 نهال به نام شهیدان استان غرس شده است.

وی برگزاری مراسم پیاده‌روی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، تجلیل از خادمان خانواده شهداء و برگزاری کنگره شهدای سرایان را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در استان برشمرد و گفت: همزمان با 22 اسفندماه جاری کنگره شهدای نهبندان نیز برگزار می‌شود.

1288 دانشجو زیرپوشش بنیاد شهید خراسان جنوبی

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد 484 دانش‌آموز زیرپوشش بنیاد شهید استان قرار دارند، تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و 288 دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

معصومی اذعان داشت: همچنین یک‌هزار و 575 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان این نهاد به اردو اعزام شده‌اند.

وی از زیرپوشش بودن 59 نخبه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد و افزود: این افراد برای پایش سلامت جامعه ایثارگران به پنج شهرستان استان اعزام می‌شوند.

فعالیت 6 هزار فعال قرآنی زیرپوشش بنیاد شهید خراسان جنوبی

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: حدود 6 هزار و 495 نفر در حوزه قرآنی این نهاد فعالیت دارند.

معصومی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا‌کنون 53 نفر از این مجموعه به حج تمتع مشرف شده‌اند، گفت: همچنین 210 نفر به حج عمره اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: طی 11 ماهه سال جاری تعداد 850 نفر از جامعه ایثارگری خراسان جنوبی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 100 مورد پرونده فرهنگی شهدا استان تکمیل و به مرکز ارسال شده است.

3000 نفر از جامعه هدف بنیاد شهید مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند

معصومی ادامه داد: طی این مدت 4 هزار و 100 مورد سرکشی از خانواده، والدین و همسران شهید استان انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده ویژه جامعه هدف این نهاد، گفت:  کلاس‌های آموزش خانواده با محوریت مهارت‌های زندگی برای 3 هزار نفر برگزار شده است.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول