اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی اسدآباد:

کمپینگ گردشگری گردنه اسدآباد به بخش خصوصی واگذار شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: به دنبال این هستیم کمپینگ گردشگری گردنه اسدآباد را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا برای ایام نوروز استفاده شود.

کمپینگ گردشگری گردنه اسدآباد به بخش خصوصی واگذار شود

کامران اکبری‌شایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با معرفی سوغات مختلف شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سوغات این شهرستان شامل دو بخش صنایع دستی و کشاورزی است.

وی گفت: سوغات شهرستان اسدآباد در بخش کشاورزی شامل فرآورده‌های آلویی از جمله آلوی خشک، رب آلو، قیسی، رب گوجه‌فرنگی، انگور، مویز، گردو و ترشیجات آن شامل شپله است که از کوه‌های منطقه تهیه می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در خصوص سوغات شهرستان در بخش صنایع دستی  بیان کرد: این صنایع دستی شامل گلیم، جاجیم، سفال و چرم است که اخیراً نیز قلم‌زنی نیز به عنوان سوغات شهرستان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در کوه‌ها و دره‌های شهرستان اسدآباد انواع گیاهان دارویی رشد می‌کند، افزود: گیاهانی که در مناطق این شهرستان رشد می‌کند، شامل  124 نوع گیاه است که به مسافران پیشنهاد می‌کنیم این‌گونه گیاهان را تهیه و استفاده کنند.

اکبری‌شایگان با معرفی مناطق گردشگری و توریستی شهرستان خاطر نشان کرد: از جمله روستاهای گردشگری روستای ملحمدره، حبشی و... است که بیشترین گیاهان دارویی از این مناطق یافت می‌شود.

وی در خصوص کمپینگ‌های گردشگری روبروی پارک ملت و گردنه اسدآباد اشاره کرد: ما بر اساس مصوبه دولت زمین را از شهرداری برای اسکان مسافران  تحویل گرفتیم که این کمپینگ را احداث می‌کردیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با اشاره به اینکه کمپینگ گردشگری روبروی پارک ملت 22 آلاچیق دارد، ادامه داد: این کمپینگ را بر اساس مصوبات به شهرداری تحویل دادیم که فعلاً نیز بلااستفاده مانده است.

وی در خصوص کمپینگ گردشگری گردنه اسدآباد نیز مطرح کرد: به دنبال این هستیم که این کمپینگ را به بخش خصوصی واگذار کنیم که برای ایام نوروز استفاده شود.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه کمپینگ گردشگری گردنه اسدآباد دارای 18 آلاچیق، 12 سکوی چادر موقت و سرویس بهداشتی است، گفت: برای احداث این دو کمپینگ گردشگری مبلغ 400 میلیون تومان هزینه شده ست.

انتهای پیام/89008/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول