اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

برندسازی برنج ایرانی در دستور کار قرار گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه قرار است برنج ایرانی که در سبد کالا قرار ‌گیرد، گفت: برندسازی برنج ایرانی در دستور کار قرار دارد.

برندسازی برنج ایرانی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپورعمران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خواسته‌های نمایندگان مازندران از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالای دولت، اجابت شد.

وی با اشاره به اینکه در پی درخواست نمایندگان مازندران مبنی بر قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالای دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد این موضوع با اولویت بررسی شود، گفت: ضمن اینکه علاوه بر نمایندگان مازندران، استاندار مازندران هم از طریق معاون اول رئیس‌جمهور، این مسئله را پیگیری می‌کرد.

محمدپور ادامه داد: با دستور وزیر، نشست‌های مختلفی را با کشاورزان، شالیکوبی‌داران، برنج‌فروشان و تعاونی‌های روستایی برگزار و نظرخواهی کردیم و جمع‌بندی نظرات آنها به ما نشان داد چه میزان برنج در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه درباره مکانیزم‌های اجرایی این کار هم با دستگاه‌های نظارتی، هماهنگی انجام شد، تصریح کرد: روز گذشته در جلسه‌ای با حضور استاندار مازندران، نیازآذری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع مجلس، رئیس سازمان جهادکشاورزی، رئیس شرکت غله منطقه دو کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ... به این نتیجه رسیدیم که عملیات اجرایی خرید برنج ایرانی برای سبد کالا در روزهای آینده شروع شود و تنخواه مرتبط با این مسئله هم تامین اعتبار شده است.

این مسئول یادآور شد: در این مرحله برآورد می‌شود که بتوانیم حدود 20 هزار تن برنج خریداری کنیم اما برای سبدهای بعدی که ممکن است در سال 93 در شش دوره توزیع شود، چنانچه مانند سبد نخست که حدود 150 هزار تن برنج توزیع شد، در سبدهای بعدی هم به هر میزانی که برنج پرمحصول ایرانی وجود دارد در سبد قرار می‌گیرد.

محمدپور ادامه داد: معاون وزیر صنعت در این نشست اظهار امیدواری کرد که برای حمایت از کشاورزی، قیمت تضمینی برنج هم تصحیح شود، قیمت تضمینی اعلام شده با واقعیات بازار مطابق نیست و این اقدامی است که بتوانیم قیمت تضمینی برنج را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: چون قرار است برنج ایرانی که در سبد کالا قرار می‌گیرد بسته‌بندی شود، موضوع برندسازی برنج ایرانی هم مطرح است.

  انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول