اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شیلات هرمزگان

زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس در هرمزگان اعلام شد

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اعلام زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس، اقتصادی و برخی از روش‌های صید از سوی شیلات هرمزگان خبر داد.

زمان ممنوعیت صید گونه‌های حساس در هرمزگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالمجید مقصودی گفت: در سال 93 نیز مانند سال‌های گذشته در راستای حفظ نوزادان و همچنین ذخایر آبزیان صید برخی گونه‌های حساس و اقتصادی برخی روش‌های صید طبق زمان‌بندی و با توجه به فصول تخم‌ریزی و زمان‌های حساس برای بقای آبزیان ممنوع می‌شود.

وی افزود: در این میان با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای منوفیلامنت به منابع آبزی و حتی آکوسیستم آبزیان وارد می‌‌کنند در تمامی فصول ممنوع است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه روش صید مشتا از 16 فروردین‌ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 93 ممنوع است، تصریح کرد: صید هامور ماهیان نیز از ابتدای فروردین‌ 93 تا پایان اردیبهشت 93 ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوعیت صید ماهیان حلوا سفید، حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت تا پایان خردادماه سال 93 همچنین از ممنوعیت صید میش ماهیان در فاصله زمانی 15 مرداد تا پایان شهریورماه سال 93 خبر داد.

مقصودی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان، رعایت این فصول زمانی توسط صیادان نقش مهمی را در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و همچنین صید پایدار ایفا می‌کند.

انتهای پیام/88001/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول