اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا:

15 میلیارد ریال زکات در نکا جمع‌آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا گفت: مردم خیر و نیکوکار این شهرستان در سال‌جاری 15 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

15 میلیارد ریال زکات در نکا جمع‌آوری شد

سیدرضا ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با بیان اینکه مردم خیر و نیکوکار این شهرستان در سال‌جاری 15 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، اظهار داشت: این مقدار زکات جمع‌آوری شده شامل زکات واجب و مستحبی بوده است که از سوی افراد به عنوان زکات به کمیته امداد پرداخت شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در این مدت در راستای رسیدگی به امور محرومان و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، مجتمع فرهنگی، حسینیه، خانه عالم و ... هزینه شده است.

ساداتی ادامه داد: از کل زکات جمع‌آوری شده فوق مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به پروژه‌های مختلف عمرانی اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات در جامعه خاطرنشان کرد: ظرفیت زکات بسیار بالا است که بر این اساس اگر به این مهم توجه شود در جامعه فقیری وجود نخواهد داشت و همه به نوعی برخوردار از نعمت می‌شوند. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا یادآور شد: در این راستا 9 تن میوه، چهار راس گوسفند، 400 کیلو برنج، چهار تن گندم و جو و بسیاری از مواردی که شامل زکات واجب و مستحبی است، جمع‌آوری شد.

ساداتی یادآور شد: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب، جمع‌آوری زکات باید با محوریت مسجد و امامان جماعت مساجد انجام شود.

ساداتی با تاکید بر نقش ارزنده روحانیون در رابطه با زکات و فرهنگ‌سازی این فریضه مهم الهی بیان داشت: امیدواریم اقشار مختلف جامعه در نهادینه‌سازی فرهنگ غنی سخاوت و بخشندگی به تبعیت از آموزه‌های دینی پیشرو باشند.

این مسئول اظهار داشت: تمام وجوهات دریافتی از محل زکات به علاوه 20 درصد کمک‌های امداد در همان محل و روستا و در قالب پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

این مسئول گفت: در تهیه جهیزیه برای افراد مددجو نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این محل زکات پرداخت شده است.

ساداتی افزود: در سال‌جاری فرهنگ‌سازی خوبی درباره پرداخت زکات و کمک به نیازمندان در این شهرستان صورت گرفته که پرداخت زکات در این شهرستان نشان‌دهنده این امر است.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول