اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

در هفته نیکوکاری با دادن زکات نیازمندان را یاری کنیم

امام جمعه پیرانشهر گفت: در هفته نیکوکاری با دادن زکات نیازمندان را یاری کنیم.

در هفته نیکوکاری با دادن زکات نیازمندان را یاری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از اعمال حسنه در اسلام است.این اقدام در راستای کمک به مستمندان انجام می‌شود و در دین مبین اسلام نیز مورد تایید قرار گرفته است.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به هفته نیکوکاری در شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در چند روز گذشته به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در این زمینه بسیار تلاش کرده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری برای نیازمندان کرده‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود. پرداخت زکات می‌تواند یکی از زمینه‌ها و بسترهای خوب رفع فقر، سالم‌سازی روابط اقتصادی و جلوگیری از انباشت ثروت زیاد در جامعه است.

امام جمعه پیرانشهر اضافه کرد: زکات یک عامل تقویتی برای حوزه اقتصادی و رفع مشکلات و نگرانی‌های ناشی از فقر است و لازم است بتوانیم با رفع این نگرانی زمینه یک همدلی و حرکت تفاهم‌آمیز را در جامعه فراهم کنیم. بخش عمده‌ای از این زکات به فقرا اختصاص یافته تا افراد نیازمند بتوانند مایحتاج ضروری و نیازهای معیشتی خود را تأمین کرده تا در این زمینه بتوان حرکت‌های مثبت و سازنده را به انجام رساند.

وی یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: جنگ تحمیلی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب را گرامی داشت و شهیدان را سرمایه ملی ایران برشمرد.

انتهای پیام/61007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول