اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهرستان سنندج خواستار شد

تدریس وصیت‌نامه‌‌ شهدا در مدارس / اثرگذاری وصایای شهدا در بعد پرورشی

فرمانده سپاه شهرستان سنندج خواستار تدریس وصیت‌نامه شهدا در مدارس به منظور ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی شد.

تدریس وصیت‌نامه‌‌ شهدا در مدارس / اثرگذاری وصایای شهدا در بعد پرورشی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مروجان عرصه شهید و شهادت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید وصیت‌نامه شهدا در مدارس تدریس شود تا دانش‌آموزان با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری و توجه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی که در شهدا موج می‌زد بیش ‌از پیش آشنا شوند.

وی تصریح کرد: ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی برای جامعه ما در هر زمانی ضروری بوده و تلاش در این راستا رسالت و وظیفه‌ای همگانی است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با بیان اینکه تاثیر روحیه ایثار و شهادت‌طلبی تنها در زمان جنگ و کارزار خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: داشتن این روحیه ضامن تحقق اهداف در هر حوزه است.

به گفته یوسفی، ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی تنها وظیفه یک دستگاه و نهاد خاص مانند بنیاد شهید نیست و هر کدام از افراد جامعه بنا به توان خود در این عرصه باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداختن به این عرصه در استان ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: ما در حوزه پرداختن به ایثارگری‌های شهدا به ویژه شهدای پیشمرگان کرد مسلمان در استان غفلت کرده‌ایم و آنگونه که باید به این مهم نپرداخته‌ایم.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج اضافه کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهیدان است و ما باید با ترویج روحیه و اهداف آنان دین خود را به شهیدان ادا کنیم.

یوسفی با بیان اینکه شهدای کردستان از مظلوم‌ترین شهدا هستند، گفت: خانواده شهدای دوران جنگ تحمیلی و حتی شهدای قبل از آن نیز نسبت به سایر خانواده‌های شهدای کشور مظلومیت مضاعف دارند.

وی افزود: در جامعه‌ای که اقتدار آن به برکت خون شهدا بدست آمده است نباید اجازه داد که خانواده‌های آنها این مظلومیت را داشته باشند.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج اضافه کرد: کارهایی که در این راستا انجام می‌شود، تنها رفع تکلیف است و آنگونه به تبیین حماسه‌آفرینی و ایثارگری‌های شهدا پرداخته نشده است.

یوسفی گفت: در این حوزه کار برای انجام زیاد است کما صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و تاثیرگذار باید در این حوزه بیشتر ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولیدات در خود بنیاد شهید استان مشکلی وجود ندارد، اما متاسفانه در حوزه نشر و پخش آن از طریق صدا و سیما کم‌کاری می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با بیان اینکه ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ضامن تداوم و استحکام پایه‌های نظام است، بیان کرد: وجود این روحیه در ملت ایران و به اعتراف دشمنان، بزرگترین رمز پیروزی این ملت است.

وی افزود: این روحیه یک روز در میدان جنگ و پیکار و در یک زمان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند شاخصه اقتدار و پیروزی ملت ایران باشد.

یوسفی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌ و اقدامات آموزش و پرورش در بحث ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی به ویژه برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: هر ساله این یادواره‌ها با کیفیت بهتر از سال‌های گذشته در سطح مدارس برگزار می‌شود و تاثیر قابل‌توجهی در ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در بعد پرورشی دانش‌آموزان کارساز است و بهترین زمینه برای پرورش دانش‌آموزان است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: ما در حوزه تربیتی و آموزشی، مسئله‌ای بالاتر از انتقال موضوع شهید و شهادت‌طلبی نداریم.

وی بر تدریس وصیت‌نامه شهدا در مدارس تاکید کرد و گفت: ولایت‌مداری، خدمت، توجه به ناموس و ایثار در بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا به آن تاکید شده پرداخته شود.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج در پایان افزود: باید از بسترهایی که برای برگزاری یادواره شهدا فراهم شده است نهایت استفاده برد.

انتهای پیام/79002/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول