اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

کتابخانه‌ عمومی تویسرکان دارنده عنوان کتابخانه فرهنگی برتر کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از کسب عنوان کتابخانه فرهنگی برتر کشور توسط کتابخانه‌های عمومی تویسرکان در سال جاری خبر داد.

کتابخانه‌ عمومی تویسرکان دارنده عنوان کتابخانه فرهنگی برتر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ارشاد استعدادی صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی در تویسرکان با بیان اینکه تویسرکان دارای پنج باب کتابخانه عمومی با زیربنای 3 هزار متر مربع است، افزود: فضای کتابخانه شهرستان نسبت به سرانه‌ای که باید به ازای هر 100 نفر داشته باشیم، در حال حاضر 2.83 سانتی‌متر است و تا پایان سال 94 باید به 5.47 سانتیمتر برسد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی تویسرکان نسبت به مجموع زیربنا رتبه پنجم و نسبت به سرانه کتاب رتبه نخست استان همدان را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های این شهرستان را 65 هزار و 334 نسخه عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که سال 91 تعداد 48 هزار جلد کتاب در دسترس مخاطبان تویسرکانی بود.

وی بیان کرد: بیش از چهار درصد از مردم تویسرکان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند که این آمار باید طبق برنامه پنجم توسعه به پنج درصد ارتقا یابد.

استعدادی با اشاره به اینکه 11 نفر نیروی انسانی در کتابخانه‌های تویسرکان خدمت می‎‌کنند، گفت: تعداد 14 دستگاه رایانه و 234 صندلی در کتابخانه‌های تویسرکان موجود است.

وی افزود: طبق سند نهضت مطالعه مفید باید زیربنای کتابخانه‌های عمومی به هشت سانتی مترمربع، عرضه چهار جلد کتاب به ازای هر یک نفر و عضویت 35 درصد از مردم در کتابخانه‌ها صورت گیرد، که نیمی از این خدمات توسط اداره کتابخانه‌ها باید اجرایی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی تویسرکان امسال به عنوان کتابخانه فرهنگی برتر کشور معرفی شد، افزود: تویسرکان در بحث نرم‌افزاری فعالیت‌های قابل تحسینی از جمله نقد دو کتاب استانی را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما در 12 ماه گذشته بیش از 6 هزار و 600 درخواست کتاب در قلب طرح «کتاب من» داشتیم، ابراز کرد: تاکنون 3 هزار و 800 کتاب خریداری، یک هزار و 700 کتاب در انتظار خرید و یک‌هزار و 170 کتاب هم وجود نداشته است.

استعدادی به راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در شهرداری تویسرکان اشاره کرد و خاطرنشان شد: برای هر فاز ایستگاه مطالعه 12 هزار جلد کتاب به منظور ترویج و فرهنگسازی مطالعه مفید و ارتقای این جایگاه در سطح استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی مردم به ایجاد ایستگاه مطالعاتی بیشتر از کتابخانه‌های عمومی است، بیان کرد: حدود 40 درصد کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه برگشتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تاکید کرد: به دلیل استقبال خوب شهروندان از ایستگاه مطالعه، شهرستان‌های ما همه به دنبال افزایش ایستگاه مطالعاتی هستند.

انتهای پیام/89010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول