اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

باید مراقب ورود دشمنان به حوزه‌های فرهنگی مردم بود

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مراقب ورود دشمنان به حوزه های فکری و فرهنگی مردم بود.

باید مراقب ورود دشمنان به حوزه‌های فرهنگی مردم بود

آیت‌الله مجتبی طاهری خرم‌آ‌بادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با عنایت به اینکه فرهنگ اساس و ریشه هر کاری است باید به بخش عمومی فرهنگ به طور کلی مورد توجه ملاحظه واقع شود.

وی گفت: فرهنگ شامل مبانی اعتقادی و دینی ملی است. کتاب، روزنامه، مجله، فیلم و سینما، صدا و سیما و ... نمادهایی از فرهنگ ما بوده یعنی مجسم کننده این نمادها هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این عرصه‌ها همه باید توجه داشته باشند که چارچوب‌های دینی حفظ شود و به مسئله مقدسات و احکام توجه و عنایت ویژه‌ای شود و آنجایی که احکام خدا وجود دارد باید محقق شود و ما حق دست‌اندازی به این مسائل را نداریم.

این روحانی با بیان اینکه در حوزه مقدسات نیز حق دست‌اندازی نداشته چون حوزه ادراکی ما به آنجا قد نداده پس لازم است توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشیم، تصریح کرد: بنابراین همه موظف هستند در همه عرصه‌ها و در هر فعالیت و مسئولیتی که داریم اخلاق در حوزه فرهنگ را رعایت کرده و به آن عنایت داشته باشیم.

طاهری خرم‌آ‌بادی گفت: همه باید اخلاق عملی خود را مطابق با فرامین خداوند و ائمه اطهار و پیامبر اسلام اجرایی و محقق کنیم.

وی ادامه داد: دروغ نگفتن، تهمت نزدن، افترا نبستن، بی‌دلیل قضاوت نکردن و ... و بسیاری از نکاتی که در جامعه تنش ایجاد می‌کند باید نهی شود و اسلام نیز از این موارد نهی کرده است.

این روحانی خاطرنشان کرد: باید همه مراقب دشمن‌های فرهنگی و فکری جامعه باشند و مسئولان باید مانع ورود دشمن به عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی مردم باشند.

انتهای پیام/2246/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول