اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

تمام امکانات برای اجرای راهداری نوروزی به کار گرفته شود

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان از نیروهای ستادی و شهرستانی این اداره کل خواست که از تمام امکانات موجود برای اجرای بهینه طرح راهداری نوروزی 1393 استفاده کنند.

تمام امکانات برای اجرای راهداری نوروزی به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در جلسه شورای راهداری با موضوع طرح راهداری نوروزی 1393 اظهار داشت: این امر بنا به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استان و مدیرکل راه و شهرسازی مبنی بر پاکیزه‎سازی و منظر آرایی راه‎ها و حاشیه آنها برای افزایش مدت زمان ماندگاری و اقامت مسافران و ایجاد درآمد و ارزش افزوده برای استان باید صورت گیرد.

به گفته وی، همچنین، دستیابی به نتایج بهتر از اجرای طرح راهداری نوروزی 1393 در مقایسه با سال قبل در سطح کشور و استان از دلایل دیگر تاکید بر به کارگیری امکانات برای اجرای بهینه و مطلوب طرح است.

مصدقی ادامه داد: در ایام نوروز، مسئولان کشوری و استانی با هماهنگی قبلی و گاهی نیز، سرزده  وارد استان شده و از راه‎های استان بازدید خواهند داشت و انتظار است که همکاران ستادی و شهرستانی به فعالیت‎های راهداری در این ایام به طور جدی‎تر نگاه کنند و فعالیت‎های خود را برای جبران نقیصه‎های موجود در سطح راه‎ها به ویژه سه مدخل ورودی و خروجی استان افزایش دهند تا منجر به ارسال گزارشات موثر به وزارتخانه شود.

وی گفت: به همین منظور، هماهنگی‎های خوبی تاکنون با دستگاه‎های مرتبط در طرح نوروزی استان و نیز استانداری انجام شده که از جمله آنها می‎توان به جلسه با پیمانکاران بومی و ملی، هماهنگی با دستگاه‎های اجرایی اورژانس، حمل و نقل و پایانه‎ها، پلیس راه و هلال‎احمر اشاره کرد و جلسه‎ای نیز با حضور فرماندهان نیروی انتظامی استان، در شهرستان‎ها برگزار خواهد شد.

مصدقی افزود: ارسال هر چه سریع‎تر برنامه‎های دستگاه‎های مرتبط، تعطیل و ایمن‎سازی و آشکارسازی فعالیت کارگاه‎های عمرانی در سطح راه‎ها و مشخص شدن تعداد نیروهای انسانی، محورهای ارتباطی و ماشین‎آلات درگیر در طرح نوروزی راهداری از نتایج این نشست‎ها بوده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی برای اجرای عملیات راهداری و ایمن‎سازی راه‎ها به استان‎ها از جمله گلستان ابلاغ شده که به همین نسبت، سطح انتظارات و حساسیت مقامات ارشد وزارتخانه از استان‎ها نیز افزایش یافته است.

مصدقی یادآورشد: لازمه اجرای بهینه فعالیت‎های راهداری این است که ادارات شهرستان‎ها با جدیت در این بخش ورود کنند و با انجام بازدیدهای میدانی، نواقص موجود در راه‎ها را تا قبل از اجرای طرح، برطرف کنند.

وی بر آشکارسازی نقاط پرحادثه، افزایش تعداد نیروهای راهداری در جاده‎ها، مستندسازی فعالیت‎های راهداری، توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راه‎ها و بازدید شبانه از راه‎ها تاکید کرد.

این نشست با حضور عوامل راهداری ستادی و ادارات تابعه شهرستانی در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره یک راه و شهرسازی گلستان برگزار شد و تصمیمات لازم ارائه و اتخاذ شد.

انتهای پیام/2307/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول