اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت کشور افغانستان بررسی می‌کند

قاچاق اسلحه نظامیان خارجی در افغانستان

وزارت کشور افغانستان درباره 15 نفر از نظامیان خارجی که با اسناد جعلی و به شکل غیر قانونی اسلحه و مهمات از ولایت «هرات» به ولایت «بادغیس» افغانستان انتقال می‌دادند، تحقیق می‌کند.

قاچاق اسلحه نظامیان خارجی در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که وزارت کشور افغانستان در مورد 15 نظامی خارجی که اسلحه قاچاق می‌کردند مورد بررسی قرار داده و تحقیقات آنان در این خصوص در جریان است.

بر اساس این اطلاعیه، نشست شورای امنیت ملی تحت ریاست «حامد کرزی» در کاخ ریاست جمهوری افغانستان در مورد امنیت این کشور برگزار شد که در آن وزرای دفاع و کشور افغانستان شرکت داشتند.

در نشست یاد شده، وزیر دفاع افغانستان در مورد حمله هوایی نظامیان خارجی که هفته گذشته به پاسگاه امنیتی پلیس افغانستان در منطقه «چرخ» ولایت «لوگر» صورت گرفته بود، توضیح داد.

به گفته وزیر دفاع، این حمله هوایی نظامیان خارجی بر اساس تقاضای نیروهای افغان صورت نگرفته است.

وی افزود: رئیس کل نظامیان خارجی بار دیگر  از اشتباه خود عذرخواهی کرده و وعده داده است که به خانواده‌های قربانیان کمک خواهد کرد.

بر اثر حمله خودسرانه هفته گذشته نظامیان خارجی در منطقه چرخ ولایت لوگر در شرق افغانستان 5 پلیس افغان کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

موضوع ادامه حملات هوایی نظامیان خارجی از موارد مهم اختلافات کابل و واشنگتن بوده است و توقف این حملات یکی از پیش‌شرط‌های دولت افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول