به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار داشت: سال گذشته 14 کمیته در دستور کار استان بود اما امسال ستاد هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی با 13 کمیته فعالیت خود را از 25 اسفندماه آغاز خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی امسال برای نخستین بار مصوبه هیئت دولت را در دستور کار داشت که بر این اساس استاندار به عنوان رئیس ستاد، معاون عمرانی به عنوان قائم مقام و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی به مسافران و گردشگران ارائه خدمات میکنند.
شکایات مردم از طریق کمیتههای 13 گانه نظارت و بررسی میشود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: برای دومین سال 13 نماینده تامالاختیار در دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی فعالیت خود را برای تکریم از ارباب رجوع آغاز میکند و در این راستا شکایات مردم از طریق کمیتههای 13 گانه نظارت و بررسی میشود.
عباسی با بیان اینکه 20 دستگاه اجرایی مرتبط کار خدمات به مسافران نوروزی را در دستور کار دارند، خاطرنشان کرد: همه کمیتهها برای استان و مردم مهم است لذا تمام سعی و تلاش برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی پیشبینی شده است.
وی از فعالیت دو کمیته ویژه در نوروز 93 خبر داد و یادآور شد: کمیته گردشگری مرزی دومین سال تجربه کارنامهای را در گلستان آغاز میکند و در کمیته گردشگری روستایی برای نخستین بار به صورت استاندارد حدود 800 روستا زیر پوشش کمیته با 60 جشنواره بومی و محلی برنامهریزی شده است.
17 کمپ گردشگری روستایی در گلستان فعال میشود
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان؛ تعداد 17 کمپ گردشگری روستایی در محور اصلی جاده بینالمللی کار خدماتدهی به مسافران نوروزی را انجام میدهد.
عباسی بیان داشت: در روستاهای هدف و غیرهدف گردشگری، بلدههای محلی با همکاری مدیرکل امور روستایی استان و دهیاران فعالیت خود را برای راهنمایی گردشگران انجام میدهند.
وی گفت: در کنار هر روستا، حسینیه و مدارس برای اسکان مسافران پیشبینی شده است.
عباسی اخلاق محوری را اولویت اصلی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی برشمرد و بیان داشت: در این راستا با اتوبوسهای بینشهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی استان صحبت شده است تا در زمینه راهنمایی گردشگران مساعدت لازم انجام شود.
انتهای پیام/83001/غ30