اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

آماده‌سازی یک‌هزار و 523 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آمادگی 168 مدرسه و یک‌هزار و 523 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

آماده‌سازی یک‌هزار و 523 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا فولادوند ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان با اشاره به اینکه در تمام مناطق 19گانه همدان و شهرستان‌های استان ستادهای اسکان را دایر کرده‌ایم، افزود: این کلاس‌ها از لحاظ امکانات رتبه‌بندی شده‌اند که کلاس 105 کلاس ویژه، 572 کلاس در گروه الف و 452 کلاس در گروه ج قرار دارند و حدود 240 نفر در این مراکز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس شبانه‌روزی و مراکز تربیت معلم را آماده اسکان مسافران نوروزی کرده‌ایم، اظهار داشت: ستاد اسکان آموزش و پرورش در نوروز گذشته 57 درصد از مسافران را پوشش داد.

ساماندهی واحدهای استیجاری غیرمجاز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه گفت: در سال‌های گذشته یکی از مشکلات در ایام نوروز مربوط به واحدهای استیجاری غیرمجاز بود که در برخی موارد مشکلاتی نیز به وجود می‌آورد.

علیرضا ایزدی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ورود بخش خصوصی به این امر تاکنون 100 واحد در روستای علیصدر و 34 واحد در شهر همدان ساماندهی شده و مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در پنج نقطه شهر مستقر خواهد شد، تصریح کرد: این ستادها در زمینه اطلاع‌رسانی، راهنمایی و اسکان مسافر توسط شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی مدیریت خواهد شد.

انجام 84 مورد بازرسی از اماکن گردشگری استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه 84 مورد بازرسی از اماکن گردشگری استان صورت گرفته، یادآور شد: تاکنون 50 نفر از راهنمایان گردشگری در استان آموزش‌های توجیهی را گذرانده و در ایام نوروز در اماکن گردشگری استان مستقر می‌شوند.

وی با اعلام اینکه نقشه بزرگ ایران در ابعاد 25 در 25 متر در تپه هگمتانه به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: در ایام نوروز در تمام اماکن گردشگری استان سفره هفت‌سین چیده خواهد شد.

ایزدی درباره بازارچه‌های صنایع دستی نیز گفت: در چهار نقطه باباطاهر، پارک مردم، تپه هگمتانه و مجتمع فرهنگی هنری عین‌القضات نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ همدان برپا خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای معرفی هر چه بیشتر آداب و رسوم و فرهنگ همدان سیاه‌چادرهایی در برخی نقاط استان نصب شده و غذا و نان محلی پخت می‌کنند.

انتهای پیام/89035/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول