اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

اجرای برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه امامزادگان این استان اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست توجیهی هیئت امنا، خادمین، مدیران فرهنگی و قرآنی امامزادگان شهرستان‌های بویراحمد و دنا در محل فاطمیه امامزاده عبدالله (ع) یاسوج برگزار شد.

در این نشست سید رضا منصوری اشاره‌ای به برگزاری برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز و اجرای طرح «آرامش بهاری» داشت و اظهار کرد: هرساله طرحی با عنوان آرامش بهاری از 28 اسفند لغایت 15 فروردین در سطح کشور و بقاع متبرکه این استان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح آرامش بهاری در سطح امامزادگان استان را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی عنوان کرد و گفت: برپایی خیمه معرفت، برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، پخش مستقیم بیانات رهبر انقلاب در لحظه تحویل سال، حضور روحانی در بقاع متبرکه و اجرای نماز، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان را از برنامه‌های اجرایی این طرح است.

منصوری از اجرای طرح خیمه‌های معرفت در کنار بقاع امامزادگان اشاره کرد و گفت: در این خیمه‌ها غرفه‌‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌‌های دینی، مشاوره برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی همه واقف باشیم، نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امامزادگان این استان عنوان کرد.

این مسئول از حضور 35 روحانی با همکاری حوزه علمیه در جهت برگزاری بهتر این طرح در سطح بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در کنار این طرح برگزاری نمایشگاه‌های آرامش بهاری، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری آرامش بهاری با محوریت مسائل فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

منصوری راهنمایی و هدایت صحیح مسافران، گردشگران و زائران نوروزی بقاع متبرکه از طریق بروشور، نقشه و راهنمای زائر، اطلاع‌رسانی مستمر از فعالیت‌ها و برنامه‌های بقاع متبرکه در رسانه‌ها به ویژه شبکه استانی دنا، برگزاری مسابقه پیامکی از طریق رادیو و ارسال پیامک به زائران و میهمانان بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های اطلاع رسانی سازمان اوقاف در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول