اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان تقویت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان این استان باید روز به روز بیشتر تقویت شود.

فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز که به همراه شماری از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان دامغان بازدید می‏کرد، اظهار داشت: همه نیازهای امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان باید با نگاه به آینده مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید در طراحی برای اجرای برنامه‏های مختلف عمرانی، فرهنگی، قرآنی، دینی و . . . بتوانیم چشم‏انداز خوبی از آینده بقعه متبرکه یا امامزاده داشته باشیم تا کارها بر اساس فعالیت‏های کارشناسی و حساب شده پیش رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: باید به گونه‏ای فعالیت کرد که مراکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان بیش از گذشته دایر و تقویت شود.

واحدی بیان داشت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، بقاع متبرکه و امامزادگان کشور باید به مراکز مهم دینی و محل رجوع مردم تبدیل شوند و قطب‏های فرهنگی نام گیرند و از این رو، بسیار مهم است که فعالیت‏ها با احتساب برنامه‏های کارشناسی و زمان‏بندی مناسب پیش رود تا به این هدف والا دست یابیم.

وی همچنین بر لزوم شفاف‏سازی هزینه‏کرد امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان تاکید کرد و گفت: درآمدهای حاصل از کمک‏های مردمی و سایر عواید بقاع متبرکه و امامزادگان باید در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه به درستی و دقت خاصی ثبت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و باانگیزه را نیز بسیار مهم دانست و گفت: امروز باید تلاش کرد تا در فعالیت‏های فرهنگی بتوان آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را شرکت داد و این امر مهمی است که در زمان حاضر باید بیشتر بدان توجه شود.

واحدی اضافه کرد: آراستگی فضای فیزیکی و جلوه امامزادگان و بقاع متبرکه را نیز در طول سال امر مهمی دانست و بر توجه ویژه به این امر به خصوص در روزهای پایانی سال جاری و فرارسیدن سال نو تاکید کرد.

وی افزود: میزبانی شایسته‏ای باید در طول تعطیلات نوروزی سال جدید از مسافران و زائران حرم رضوی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان صورت گیرد و در این بین، آراستگی فضای فیزیکی این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین بر لزوم آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برای اجرای برنامه‏های فرهنگی مختلف در طول سال به ویژه ایام پایانی سال جاری تاکید کرد.

انتهای پیام/2249/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول