اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

2448 واحد نانوایی در اردبیل فعال است

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: 2 هزار و 448 واحد نانوایی در استان فعال است و 766 واحد نیز در خود شهرستان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

2448 واحد نانوایی در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌ها در اردبیل گفت: نقش رسانه‌ها در پیشرفت کشور بر همه مشخص است و قدمی که توسط رسانه‌ها برداشته می‌شود در زمان لازم می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

وی عنوان کرد: وظیفه شرکت غله خرید و ذخیره‌سازی گندم، تعیین سهمیه نانوایان و تحویل آرد به نانوایان است و وظیفه نظارت بر تخلفات بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: 2 هزار و 448 واحد نانوایی در استان فعال است و 766 واحد نیز در خود شهرستان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

کریمی افزود: یک‌هزار و 260 نفر برای آموزش در سازمان فنی و حرفه‌‌ای قرارداد بستند و تا 2 ماه آینده همه این افراد آموزش لازم را می‌بیند که این آموزش‌ها در جهت ارتقای کیفیت آرد و نان است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: 400 میلیون تومان تسهیلات به نانوایان تعلق گرفته است و تا یک ماه آینده نیز اعتبارات جدید جهت بهسازی واحدهای نانوایی ابلاغ خواهد شد.

کریمی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های دیگر طرح ساماندهی نانوایی‌های استان را آغاز کردیم که بیش از 95 درصد نانوایی‌های اردبیل ساماندهی شدند.

وی خاطرنشان کرد‌: کمیته استاندارد‌سازی نانوایان در کل کشور فقط در اردبیل اجرا شده است که متشکل از سازمان شرکت غله، استانداری، علوم پزشکی، سازمان استاندارد، اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت و معدن است که هر دستگاه در حوزه خود به تمام مسائل مربوط به واحدهای نانوایی می‌پردازد.

این مسئول افزود: مرتباً به صورت ماهانه جلسه ارتقای کیفیت گندم در اداره غله برگزار می‌شود و نوع گندم‌های مختلف در آب و هوای مختلف بررسی شده و کشاورزان نیز نوع بذر را هدفمند انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها در استان تا به حال بیش از 25 درصد نانوایی‌ها دوگانه‌سوز شده است و سعی خواهیم کرد در سال 93 نزدیک به 70 یا 80 درصد نانوایی را در استان دوگانه‌سوز کنیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از طریق پیگیری‌های رسمی که از تهران داشتیم به چهار کارخانه تولید نان صنعتی در اردبیل مجوز گرفتیم که سهمیه آرد به نرخ دولتی برای آنها تعلق بگیرد.

کریمی اظهار داشت: برای چهار کارخانه تولید نان صنعتی در اردبیل مجوز گرفتیم که سهمیه آرد به نرخ دولتی به آنها بدهیم که این کار برای نخستین‌بار در کشور است.

وی عنوان کرد: این کار باعث حمایت از سرمایه‌گذاری می‌شود و چون استان اردبیل منطقه گردشگری است این عمل باعث می‌شود که نان به صورت انبوه تولید شود و نیز برای رونق اقتصادی استان مفید است.

وی با بیان اینکه کیفیت نان همیشه دغدغه مسئولان بوده است، گفت: استان اردبیل رتبه چهار کشوری در بخش کیفیت به دست آورده است و در تولید نان سنگک رتبه پنج کشور و نان لواش رتبه هفت کشور را از لحاظ کیفیت در بین 31 استان کسب کرده است.

این مسئول تصریح کرد: این وضعیت برای اردبیل بسیار مطلوب است و ما در منطقه بیله‌سوار گندم بسیار عالی با کیفیت بالا داریم و برای ذخیره‌سازی گندم و تامین کمبودها اقدام به خرید گندم وارداتی کردیم.

کریمی ادامه داد: بیش از 40 مرکز خرید در سال جاری ایجاد کردیم و 150 هزار گندم در استان از کشاورزان خرید کردیم و جزو هفت یا هشت استان برتر کشور در بحث خرید تضمینی گندم هستیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: سرانه مصرفی آرد در کشور 5/7 کیلو است ولی با توجه به اینکه ما باید با حد نیاز مردم آرد تامین کنیم با تلاش؛ این عدد به 5/8 کیلو در استان افزایش دادیم و حتی تا سقف 10 کیلو نیز در استان سرانه مصرفی را افزایش دادیم.

کریمی یادآور شد: با شرکت کشت و صنعت مغان قرارداد بستیم و 25 هزار تن شکر خام وارداتی را خریداری کردیم که اکنون در انبار شرکت کشت و صنعت مغان است که این شرکت بعد از تسویه، شکرها را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: 2 هزار و 203 تن برنج در ارتباط با سبد کالا به شرکت‌های تعاونی تحویل دادیم و تا به امروز یک هزار و 697 تن برنج در نمایشگاه‌ها و عاملین توزیع برنج در استان قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: بر اساس بخشنامه‌ای که توسط معاون راهبردی رئیس جمهور ارائه شده است در سال 93 نیز بحث خرید گندم تضمینی بر عهده شرکت غله گذاشته شده و ما آمادگی کامل داریم که در اقصی نقاط استان مراکز خرید را ایجاد کرده و گندم‌های کشاورزان را خریداری کنیم.

انتهای پیام/62003/م‌40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول