اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهر‌ک‌های صنعتی همدان تأکید کرد

جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی به سمت نیاز صنعت توسط دفتر منطقه‌ای فن‌بازار

معاون صنایع کوچک شرکت شهر‌ک‌های صنعتی همدان با اشاره به انعقاد قرارداد دفتر منطقه‌ای فن‌بازار در همدان، تسریع جریان اطلاعات، شناسایی فناوری‌های داخلی و جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی به سمت نیاز صنعت را از مزایای آن دانست

جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی به سمت نیاز صنعت توسط دفتر منطقه‌ای فن‌بازار

بهرام هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انعقاد قرارداد دفتر منطقه‌ای فن‌بازار در همدان اظهار کرد: فن‌بازارهای منطقه‌ای به صورت مشترک توسط فن‌بازار ملی ایران و نهادهای مرتبط با فناوری در استان‌ها و یا مناطق کشور ایجاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای نقش مهمی در تسهیل و تسریع مبادلات فناوری در ابعاد منطقه‌ای و ملی دارند، افزود: وظیفه این فن‌بازارها مدیریت و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهر‌ک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: فن‌بازارهای منطقه‌ای به صورت متمرکز در یک منطقه خاص فعالیت داشته و دارای ارتباط ساختاری در قالب شبکه با فن‌بازار ملی هستند.

وی یادآور شد: دسترسی به این فن‌بازار از طریق درگاه فن‌بازار ملی ایران یا تارنمای استان مربوطه قابل دسترسی و مشاهده است.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو محور افزود: یک محور به صورت محلی و در راستای عرضه و تقاضای فناوری و محصولات، مجری نشست‌های تبادل فناوری و تورهای تخصصی فناوری، انتشار و ترویج اطلاعات فناوری و کمک به فرایند تجاری‌سازی صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: محور دوم نیز در زمینه مشاور تهیه طرح‌های توجیهی و کسب و کار، الیاف و رصدکننده فناوری، دفتر طراحی مهندسی، مشاور حقوقی و ثبت پتنت، صندوق تأمین مالی و تسهیلات فناوری انجام می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهر‌ک‌های صنعتی همدان با اشاره به توسعه پایگاه جامع اطلاعات فناوری در همدان تصریح کرد: بعد از بررسی پیشنهادات و تقاضا و محصولات و تجهیزات دارای فناوری برتر در زمینه عرضه و تقاضا کار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات مرکز تخصصی فناوری تأکید کرد: وظیفه این بخش ارائه مشاوره، شبکه‌سازی و هدایت مراحل مختلف و تجاری‌سازی طرح‌های فناوری است.

هاشمی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مشترک به منظور تأمین سرمایه لازم برای تجاری کردن یافته‌های پژوهشی و خدمات مربوط به تأمین مالی طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی بوده و نیاز به تسهیلات مالی دارند از جمله خدمات این مرکز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات این مرکز می‌توان به مشاوره حقوقی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراع (پتنت) و عقد قراردادها، تهیه طرح‌های توجیهی، کسب و کار و مشاوره اقتصادی و مشاوره در زمینه صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهر‌ک‌های صنعتی همدان بیان داشت: خدمات مربوط به تعریف همکاری‌های تکنولوژیکی در سطح داخل و خارج از کشور، کنترل پروژه، نظارت بر ارزیابی فنی و تخصصی و طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی نیز از دیگر خدماتی است که توسط این مرکز ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی در سطح وسیع برای معرفی فن‌بازار، مقاله، تجاری‌سازی و دانش فنی و مبادله آن، تسریع جریان اطلاعات و مبادلات در حوزه فناوری‌ها و یافته‌های پژوهشی و ارائه خدمات مشاوره و هدایت تجاری‌سازی طرح‌های انتقال فناوری نیز در راستای توسعه این مرکز در دستور کار قرار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: گسترش شبکه همکاران فن‌بازار برای ارائه بهتر خدمات، شناسایی فناوری‌های داخلی و جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی به سمت نیاز صنعت نیز از دیگر اقداماتی که باید پیگیری و اجرایی شود.

وی در پایان اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای فن‌بازار در همدان گامی مثبت در راستای تبدیل ایده به محصول و محصول به تولید انبوه است.

انتهای پیام/89006/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول