اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرمانداری همدان:

بانک‌ها در نحوه هزینه‌کرد تسهیلات مشتریان دقت کنند

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان گفت: بانک‌ها باید در نحوه هزینه‌کرد تسهیلات مشتریان خود دقت کنند.

بانک‌ها در نحوه هزینه‌کرد تسهیلات مشتریان دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با بیان اینکه در سطح شهرستان همدان از 8 هزار و 954 تعهد ایجاد شغل، 6 هزار و 599 مورد محقق شده است، افزود: بیشترین مورد گزارش تعهدات در زمینه خوداشتغالی و مربوط به اداره فنی و حرفه‌ای با 115 درصد بوده است.

وی کمترین موارد تعهدات انجام شده خوداشتغالی را نیز مربوط به اداره آب و فاضلاب شهرستان دانست و ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی نیز 12 میلیارد تومان سهم شهرستان همدان بوده که 7 میلیارد و 200 میلیون تومان آن معادل 64 درصد اعلام شده و 4 میلیارد و 800 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: سازمان بنیاد شهید شهرستان و همچنین کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت 100 درصد به تعهدات خود در بخش مشاغل خانگی عمل کردند.

وی به آمار خوداشتغالی اشاره و بیان داشت: در سال 91 در بحث خوداشتغالی 10 میلیارد تومان سهم شهرستان همدان بوده که 7 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار ابلاغی بوده است.

محمدی ادامه داد: از این مبلغ، 5 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده و 4 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز باقی مانده است.

وی افزود: آمار خوداشتغالی در سال جاری نیز 8 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که از منابع داخلی تامین شده و 22 درصد آن پرداخت و مابقی فعلاً پرداخت نشده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان با تأکید بر آمار مشاغل خانگی در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری یک میلیارد و 700 میلیون تومان سهم شهرستان همدان در بحث مشاغل خانگی بوده که یک میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت ابلاغی بوده و 158 میلیون تومان نیز پرداخت شده و یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز باقی مانده است.

اجرای ماده 16 برای احیای طرح‌های دارای معوقه تا 25 اسفند ماه

وی به طرح جدید دولت در قالب ماده 16 اشاره و عنوان کرد: دولت یک طرحی را در قالب ماده 16 برای احیای طرح‌های نیمه فعال و یا تعطیل قرار داده، مبنی بر اینکه واحد‌های دارای یک تا 5 میلیارد تومان معوقه بتوانند از این ماده 16 استفاده و مشکل واحد خود را حل کنند.

محمدی با بیان اینکه 66 طرح در شهرستان همدان معوقه دارند، افزود: در سطح شهرستان همدان پنج طرح مربوط به بانک تجارت، 12 طرح مربوط به بانک ملی، 12 طرح بانک صادرات، دو طرح مربوط به بانک سپه، هشت طرح بانک صنعت معدن و 21 طرح نیز مربوط به بانک ملت بوده است.

وی بخشی از مشکلات طرح‌های معوق را ناشی از اعتبارات دولت و بخشی را نیز به خاطر سوءمدیریت افراد عنوان کرد و نظارت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات را بسیار موثر دانست.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان با تأکید بر اینکه باید نظارت کافی بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات را داشت، ابراز داشت: وقتی یک خانواده با وام 5 میلیون تومانی می‌تواند اشتغال ایجاد کند، باید دقت کنیم تسهیلات بالای 500 میلیونی برای ایجاد اشتغال، چطور و کجا خرج می‌شود.

وی ابراز داشت: اجرای طرح ماده 16 از یک ماه و نیم پیش آغاز شده و تا 25 اسفندماه ادامه دارد که در این راستا هم بانک‌ها همکاری خوبی را داشتند.

نگرش خود را نسبت به سرمایه‌گذار تغییر دهیم

محمدی به احداث شرکت مروارید غلتان در شهرستان همدان اشاره کرد و بیان داشت: شرکت مروارید غلتان در راستای سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان همدان در چند روز گذشته آغاز به کار کرده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار این شرکت مبلغ 400 میلیارد تومان را در باغ میوه شهرداری همدان برای احداث یک مجموعه کامل از جمله هتل، کارتینگ، استخر، فروشگاه و ... را در زمینی به مساحت 8.5 هکتار هزینه می‌کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان در پایان سخنانش گفت: باید نوع نگرش خود را نسبت به سرمایه‌گذار تغییر دهیم و قانون را برای جذب سرمایه‌گذار تلطیف کنیم.

انتهای پیام/89007/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول