اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان چایپاره خبر داد

وجود 19 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی چایپاره

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان چایپاره گفت: 19 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی چایپاره وجود دارد.

وجود 19 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی چایپاره

 منیژه قاسم‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان چایپاره دارای دو کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است.

وی با بیان اینکه اولین کتابخانه چایپاره از سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: فعال‌ترین کتابخانه چایپاره، کتابخانه مرکزی بوده که یک هزار و 250 نفر عضو دارد.

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان چایپاره با اعلام تعداد منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی چایپاره، یادآور شد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های نهادی چایپاره 19 هزار نسخه است.

وی با اشاره به تعداد منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مشارکتی چایپاره، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان 7 هزار نسخه است. 

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان چایپاره افزود: بیشترین اعضای کتابخانه‌های چایپاره را دانش‌آموزان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: به طور میانگین ماهانه حدود یک هزار و 200 جلد کتاب از کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی چایپاره امانت داده می‌شود.

قاسم‌نژاد با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی چایپاره، اذعان داشت: کتابخانه‌های نهادی چایپاره یک هزار و 250 نفر و کتابخانه‌های مشارکتی 392 نفر عضو دارد.

قاسم‌نژاد با اشاره به اهدای یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های چایپاره در طول امسال، ادامه داد: تعداد کتاب اهدا شده به کتابخانه‌های چایپاره در سال گذشته 2 هزار و 500 جلد بوده است.

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان چایپاره ادامه داد: مساحت کتابخانه‌های نهادی چایپاره حدود 770 متر مربع و مساحت کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان 120 متر مربع برآورد شده است.

قاسم‌نژاد گفت: تشکیل اولین انجمن کتابخانه خیر ساز در استان، دریافت نیم درصد درآمد شهرداری، برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب، از مهم‌ترین فعالیت کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی چایپاره در طول سال 92 بوده است.

وی در خصوص طرح «کتاب من» یادآور شد: در طول امسال یک هزار جلد طرح کتاب من سفارش داده شده که حدود 500 جلد آن تحویل داده شده است.

انتهای پیام/61007/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول