اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

راه‌اندازی یک واحد از فاز 12 پارس جنوبی تا پایان اسفند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی یک واحد از فاز 12 پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

راه‌اندازی یک واحد از فاز 12 پارس جنوبی تا پایان اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، علی‌اکبر شعبان‌پور اظهار داشت: مقدمات راه‌اندازی یکی از واحدهای فاز 12 پارس جنوبی در حال انجام است و امیدواریم گاز آن تا پایان سال به شبکه سراسری تزریق شود.

وی افزود: همه تلاشمان را می‌کنیم تا یک واحد فاز 12 را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراحل راه‌اندازی فاز 12 به نحو مطلوب پیش می‌رود، یادآور شد: اگر تنظیمات بخش‌های توربین‌ها و کمپرسورها انجام شود بعد از این مرحله گاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

شعبان‌پور درباره اینکه آیا گاز این فاز تا پایان سال به شبکه سراسری تزریق می‌شود، گفت: قطعا مشکلات زیادی در مرحله راه‌اندازی وجود دارد و تا راه‌اندازی کامل نشود، نمی‌توان اظهارنظر کرد، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا گاز این فاز تا پایان سال وارد مدار شود.

مدیرعامل نفت و گاز پارس اظهار داشت: هدف از توسعه‌ ‌ فاز 12 پارس جنوبی تولید روزانه‌ 81 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌ به منظور تزریق‌ به‌ خط‌  IGAT٦ (خط‌ لوله‌ ششم‌ گاز کشور) ، 120 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ سنگین‌ و 750 تن‌ گوگرد دانه‌بندی‌ شده است.

شعبان‌پور درباره فاز 15 هم گفت: یک واحد این فاز عملا به تولید پایدار رسیده و نقشی به‌سزا در تامین سوخت زمستانی داشت.

وی با اشاره به این که فاز 15 هم‌اکنون با گاز تزریقی فازهای 6 و 7 و 8  فعال است، افزود: به دنبال این هستیم تا واحد دوم فاز 15 را به مرحله تولید برسانیم.

بر اساس این گزارش، هدف از توسعه فازهای 15 و 16 تولید روزانه‌ 50 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، تولید سالانه‌ 1.05 میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ "LPG" (پروپان و بوتان)،  تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ و تولید روزانه‌ 400 تن‌ گوگرد است.

انتهای پیام/2451/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول