اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

آغاز طرح نوروزی پلیس در گلستان / مردم از ناوگان حمل‎و‎نقل عمومی استفاده کنند

رئیس پلیس راهور استان گلستان با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس در استان گلستان گفت: برای کاهش ترافیک نوروزی در شهر مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

آغاز طرح نوروزی پلیس در گلستان / مردم از ناوگان حمل‎و‎نقل عمومی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر مهری صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح بزرگ ترافیکی و انتظامی نوروزی 1393 آغاز شده و مرحله نخست آن از تاریخ 17 اسفندماه آغاز شده و تا پایان 17 فروردین سال 1393 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح تمام دستگاه‎هایی که متولی امر ترافیک و سفرهای نوروزی هستند با مدیریت عالی استاندار گلستان به اجرای ماموریت می‎پردازند و پلیس یکی از این دستگاه‎ها است.

مهری بیان کرد: برای برنامه‎ریزی و انسجام امکانات و نیروها و اجرای صحیح برنامه‎ها کمیته‎ها و جلسات منظم و فشرده‎ای برگزار شده و ادامه دارد.

یک تصادف خسارتی برابر با ترافیک شدید و کاهش خدمت‎رسانی پلیس

رئیس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: در تمامی شهرها به ویژه مرکز استان طرح تشدید برخورد با متخلفان و برقراری انضباط ترافیکی در دستور کار پلیس راهور استان گلستان قرار گرفته است.

مهری بیان کرد: انتظار داریم با توجه به اینکه طرح جمع‎آوری سد معبر بین شهرداری و نیروی انتظامی در حال اجرا است افرادی که به عنوان دست‎فروش در سطح معابر در حال فعالیت هستند به مراکز و محل‎های تعیین شده منتقل شوند تا در معابر اصلی حاضر نباشند.

وی تاکید کرد: مردم بیشتر سعی کنند تا از ناوگان عمومی شهر استفاده کنند و از آوردن وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند تا ترافیک طاقت‎فرسایی را نداشته باشیم.

مهری تاکید کرد: مردم عزیز توجه کنند در صورتی که یک تصادفِ خسارتیِ ساده هم اتفاق بیفتد با توجه به اینکه پلیس هم باید از همین ترافیک عبور کند در صورتی که بار ترافیکی کمتر باشد خدمت‎رسانی پلیس هم افزایش خواهد یافت.

حل مشکل تردد خودروهای تک سرنشین با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس پلیس راهور استان گلستان در خصوص مشاهده خودروهای تک سرنشین و برنامه پلیس برای کاهش این خودروها تصریح کرد: این یکی از دغدغه‎های پلیس است و به نظر ما بخشی از اشکالات در ناوگان حمل و نقل عمومی ما وجود دارد.

مهری متذکر شد: اگر رانندگان تاکسی به‎خصوص در مرکز استان گلستان در خطوطی که سازمان تاکسیرانی برای آنها مشخص کرده حاضر باشند شهروندان کمتر تمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی و مسافربرهای شخصی خواهند شد و علاوه بر انضباط ترافیکی شاهد افزایش درآمد رانندگان تاکسی هم خواهیم بود.

وی از مشاغل دیگر همانند گل‎فروشی‎ها، نمایشگاه‎های ماشین، فروشگاه‎های مبل درخواست کرد تا این روزها از اشغال کردن بخشی از معبر و پیاده‎رو خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان ادامه داد: حضور وسایل این مشاغل در معابر و خیابان و به نوعی سد کردن معابر عمومی همانند پیاده‎رو و خیابان تخلف محسوب می‎شود و همکاران در شهرداری و پلیس راهور برخوردهای قانونی را انجام خواهند داد.

وی اظهار داشت: خواهش ما این است که این افراد به حقوق خودشان قانع باشند و حقوق شهروندان دیگر را هم مورد توجه قرار دهند و رانندگان هم با توجه به اینکه این روها اوج تردد عابران پیاده در سطح خیابان‎ها است توجه لازم را داشته باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول