اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد

اعزام ۳۳۱ مبلغ ویژه ایام فاطمیه به سیستان و بلوچستان

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در ایام فاطمیه،۳۳۱ نفر مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

اعزام ۳۳۱ مبلغ ویژه ایام فاطمیه به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رجبعلی آدینه‌پور اظهار داشت: ایام فاطمیه که به اشتباه دهه نام گرفته است در دو مقطع ایامی، دو دوره سه روزه برگزار می‌شود که صحیح آن همین است.

مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: روزهای نخست فاطمیه از دوازدهم تا چهاردهم جمادی‌الاول مصادف با 23 تا 25 اسفندماه است و دوم تا چهارم جمادی‌الثانی مصادف به 13 فروردین تا 15 فروردین ماه به ایام دوم فاطمیه تعلق دارد که با شکوه خاصی به آن پرداخته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تبیین جایگاه والای شخصیت وجودی حضرت زهرا (س) نزد اهل تشیع و تسنن به صورت بنیادین نه فقط ذکر مصیبت در این ایام مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این ایام شخصیت آن بانوی بزرگوار که چگونه سیره و الگوی زنان جهان و امت اسلام قرار گیرد به مردم بیان تا هرچه بیشتر با ابعاد وجودی حضرتش آشنایی بیشتری یابند.

آدینه‌پور تصریح کرد: در ایام فاطمیه تلاش می‌شود علاوه بر ذکر مصیبت، خدماتی که ایشان به دین خدا و جهان بشریت داشته نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دو دوره‌ای برگزار شدن ایام فاطمیه، عنوان کرد: هر یک از این ایام سه روزه است و در این مدت برادران و خواهران در مساجد و هیئت‌های مذهبی به تبلیغ می‌پردازند.

وی برگزاری منبر، سخنرانی و روضه خوانی را از جمله برنامه‌های این ایام ذکر کرد و افزود: مبلغان در مدت تبلیغ خود به آشنایی جامعه با فرهنگ فاطمی و هم‌چنین جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از امیرالمومنین (ع) با محوریت خطبه حضرت خواهند پرداخت.

آدینه‌پور ادامه داد: در ایام فاطمیه نخست از نهادهای مختلف و دفتر تبلیغات و جاهای دیگر، اعزامی به استان نخواهیم داشت و از روحانیون مقیم به تعداد 226 مبلغ و 47 مبلغه استفاده می‌شود که با حکم این سازمان به نقاط مختلف استان عزیمت می‌کنند.

مسئول امور مبلغان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در ایام دوم فاطمیه، 45 مبلغ و 13 مبلغه از دفتر تبلیغات اسلامی قم به استان اعزام می‌شوند که به مناطق مورد نیاز در استان اعزام می‌شوند.

وی در پایان اذعان داشت: تعداد 90 نفر مبلغ و 10 مبلغه در مجموع 100 نفر در زاهدان حکم اعزام دریافت و در ایام فاطمیه به تبلیغ می‌پردازند. 

انتهای پیام/75009/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول