اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد

اعزام بالغ بر 26 هزار مبلغ در اعزام بلندمدت

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از اعزام 26 هزار و 90 مبلغ در قالب اعزام بلندمدت از سال 80 تا 92 خبر داد.

اعزام بالغ بر 26 هزار مبلغ در اعزام بلندمدت

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قم با اشاره به اهداف معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی، اظهار داشت: نهادینه کردن امر تبلیغ در بین طلاب، روحانیون و به ویژه محققان حوزه و محققان در بدنه نظام، ‌تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان تبلیغات دینی از جمله اهداف این معاونت است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های کاربردی به نیروهای حوزوی برای حضور کارشناسانه تبلیغی در سطوح مختلف و‌ اعزام مبلغان بلند مدت و کوتاه مدت ویژه داخل و خارج کشور از دیگر اهداف این معاونت است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه نشر معارف اسلامی از طریق همکاری با آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی کشور، ساماندهی مساجد از طریق کمک‌های نرم‌افزاری و مدیریت عمران،‌ شناخت جغرافیای انسانی فرقه‌ها و برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی تبلیغات را از اهداف دیگر این معاونت عنوان کرد.

وی با اشاره به اداره برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در نظام آموزشی مبلغان، آموزش‌هایی مطابق نیاز مبلغ و مناطق تبلیغی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

نبوی با اشاره به دوره آموزش‌های عمومی کاربردی تبلیغ گفت: دوره‌های آموزشی بدو تبلیغ، کوتاه مدت حضوری و دوره آموزشی ضمن خدمت از جمله آموزش‌های عمومی کاربردی تبلیغ است.

وی اداره هماهنگی اعزام را از ادارات دیگر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی ذکر کرد و افزود: اعزام به مناطق فاقد روحانی، ‌ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و حضور حداقل یک سال هجرت به همراه خانواده در محل تبلیغ از شرایط اداره هماهنگی اعزام مبلغ است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: پرداخت حق‌التبلیغ، کمک هزینه اجاره مسکن، برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی، بهره‌مندی از خدمات مراکز حوزوی و امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی به صورت غیرحضوری از جمله مزایای اداره هماهنگی اعزام است.

وی امکان ادامه تحصیل در سطوح دو و سه رشته تخصصی تبلیغ به صورت غیر حضوری و نیمه حضوری، امکان تدریس در حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تبلیغ در مدارس امین و شبانه‌روزی و امکان گذراندن دوره سربازی و اخذ پایان خدمت را از مزایای دیگر اداره هماهنگی اعزام مبلغ عنوان کرد.

نبوی در پایان عنوان داشت: 26 هزار و 90 نفر مبلغ از سال 80 تا 92 در قالب اعزام بلند مدت به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/78003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول