اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد

بازآموزی 720 نیروی امدادی در آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: دوره‌های بازآموزی برای 720 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

بازآموزی 720 نیروی امدادی در آذربایجان غربی

یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بازآموزی 720 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برای طرح‌های نوروزی آغاز شده که این دوره‌ها در راستای ارتقای کیفی خدمات جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نوروز 93 چهار برنامه شامل برنامه آمادگی عملیاتی شعب برای سوانح احتمالی، فوریت‌های دارویی، طرح ملی امداد و نجات بین جاده‌ای و طرح ملی ایمنی را اجرا می‌کند.

زینال‌پور با اشاره به برنامه آمادگی عملیاتی شعب برای سوانح احتمالی در نوروز، ابراز داشت: در ایام تعطیلات سطح آمادگی برخی از سازمان‌ها برای پاسخگویی به حوادث احتمالی همانند سیل، زلزله و هر گونه حادثه با وسعت زیاد کاهش می‌یابد لذا اولویت نخست هلال احمر در ایام نوروز برنامه آمادگی عملیاتی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی فوریت‌های دارویی را دومین برنامه مورد اجرای جمعیت هلال احمر در ایام نوروز عنوان و تصریح کرد: بخشی از تامین داروهای بیماران خاص در استان توسط هلال احمر انجام می‌شود و در ایام عید نوروز وظیفه اکیپ‌های دارویی هلال احمر ارائه‌ داروهای بیماران است.

زینال‌پور ادامه داد: لیست دارویی جدید و اقلام تغذیه اضطراری به صورت متمرکز در استان تهیه شده و به همه پایگاه‌ها ارسال می‌شود و تمام پست‌های ایمنی و سلامت به چادرهای جدید و دستگاه کنترل قند خون و فشارسنج‌ها مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های جمعیت جوانان هلال احمر در سال‌های گذشته تحت عنوان راهنمای مسافران اجرا می‌شد و امسال تغییرات عمده‌ای ایجاد شده به طوری که امسال تحت عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت جمعیت جوانان هلال احمر اجرا می‌شود.

زینال‌پور با بیان اینکه در کشور مدت زمان تصادف تا زمان اطلاع‌رسانی هفت دقیقه بوده و این رقم برای هلال احمر در آذربایجان غربی پنج دقیقه و 45 ثانیه است، تاکید کرد: با هماهنگی صدا و سیمای استان از 25 اسفند تا پایان طرح نوروزی اطلاع رسانی گسترده‌ای برای شماره تلفن 112 جمعیت هلال احمر در راستای کاهش زمان اطلاع‌رسانی نخست انجام خواهد شد.

وی گسترش طرح امداد و نجات جاده‌ای را از رویکردهای جدید امسال عنوان کرد و اذعان داشت: امسال برای نخستین بار در نوروز تعداد پست‌ها را به 31 پست در استان افزایش داده به طوری که در زمان معمولی 12 پایگاه ثابت ارائه خدمات می‌‌دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: امسال هفت محور جدید برای نخستین بار در آذربایجان غربی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/61005/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول