اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان عنوان کرد

رسیدگی به مسئله تکدی‌گری در شورای فرهنگ عمومی‌ کرمان

فرماندار کرمان گفت: رسیدگی به مسئله تکدی‌گری در شهر کرمان باید به عنوان اولویت کاری شورای فرهنگ عمومی مدنظر قرار گیرد.

رسیدگی به مسئله تکدی‌گری در شورای فرهنگ عمومی‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی امشب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با اشاره به اولویت‌های شورا در سال 93 اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید دو مبحث برنامه‌های کلان و مباحث مبتلا ‌به جامعه را در دستور کار خود داشته باشد.

وی بیان داشت: توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ایشان در زمینه اقتصاد مقاومتی و مسائل فرهنگی از جمله برنامه‌های کلان است که باید مدنظر قرار گیرد.

سعیدی افزود: اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در مباحث جزئی نیز باید به چهره زشت و ناپسند تکدی‌گری در شهر کرمان پرداخته شود که شامل کودکان و زنان خیابانی و معتادان پرخطر است.

وی با بیان اینکه علت اصلی بخشی از این امر مردم هستند که نشناخته به این افراد کمک می‌کنند، باید بدانیم که هر کدام از این موارد متولی خاصی دارد، خاطر نشان کرد: بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، نیروی انتظامی و ... در این امر دخیل هستند.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه نیازمندان واقعی توسط کمیته امداد و کودکان خیابانی توسط بهزیستی نگهداری و کمک‌رسانی می‌شوند، اظهار داشت: معتادان پرخطر نیز توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری و به اردوگاه ترک اعتیاد فرستاده می‌شوند.

سعیدی بیان داشت: مرکزی نیز برای جمع‌آوری و نگهداری زنان خیابانی در نظر گرفته شده است تا حداقل در ایام تعطیلات نوروز شاهد حضور این عده در خیابان‌ها نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: بحث استفاده از اینترنت نیز توسط نوجوانان و جوانان باید مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه فرهنگسازی داشته باشیم.

علی علوی نماینده مدیرکل ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: تهیه چشم‌انداز فرهنگی شهر کرمان، ساماندهی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و تقویت هویت ملی از جمله مواردی است که باید در برنامه سال 92 شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی افزود: هویت ملی ما به معنی هویت شیعه، ایرانی و انقلابی است و این سه بخش در کنار یکدیگر می‌تواند در جامعه مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول