اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 اسفندماه

پیاده‌روی جامعه بزرگ ایثارگری در یزد برگزار می‌شود

معاون اداری مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی جامعه بزرگ ایثارگری استان یزد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در یزد خبر داد.

پیاده‌روی جامعه بزرگ ایثارگری در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت 22 اسفند، روز گرامیداشت شهدا اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، با هزار و 222 خانواده شهید در استان یزد دیدار می‌شود و از خانواده 27 شهیدی که در روز 22 اسفند به شهادت رسیده‌اند و شهدایی که تاریخ تولد آنها 22 اسفند است، تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به کل دیدارهایی که با خانواده شهدا در سال جاری انجام گرفته است، عنوان کرد: امسال 11هزار و 314 دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان در استان یزد انجام شده است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت شهدا بیان کرد: در روز 21 اسفند گردهمایی بازنشستگان بنیاد شهید برگزار می‌شود و از 80 نفر از بازنشستگان تجلیل می‌شود.

معاون اداری مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد همچنین از برگزاری یادواره شهدای شهرستان تفت خبر داد و اظهار داشت: یادواره شهدای شهرستان تفت در مصلای قدس در روز پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

ابراهیمی همچنین از به صدا درآمدن زنگ ایثار و شهادت در روز چهارشنبه هفته جاری در مدارس استان یزد خبر داد و عنوان کرد: در مدارس شاهد نیز برنامه‌هایی ویژه‌ای اجرا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی جامعه ایثارگری استان یزد در روز جمعه، 23 اسفندماه خبر داد و یادآور شد: در روز پنج‌شنبه 29 اسفندماه نیز به عنوان پنج‌شنبه آخر سال، مزار شهدا غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساماندهی گلزار شهدای استان یزد نیز اظهار داشت: سال گذشته 18 درصد از بودجه ساماندهی گلزار شهدا محقق شد و امیدواریم در سال آینده وضعیت بودجه برای انجام این کار بهتر شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد نیز در این نشست خبری با تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری همایش پیاده‌روی در یزد اظهار داشت: دبیرخانه این همایش در بنیاد شهید برگزار شده و کارهای مرتبط با برگزاری این همایش بزرگ با جدیت پیگیری شده است.

داود پیمانی عنوان کرد: در روز جمعه، 23 اسفندماه، از ساعت 7:30 تجمع در کنار آرامگاه سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی در مسجد حظیره آغاز می‌شود و پیاده‌روی راس ساعت 8:30 از همان محل آغاز می‌شود و تا خلد برین ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر، مسیر مقدسی در طول سال‌های جنگ تحمیلی بود، یادآور شد: در آن سال‌ها پیکر مطهر شهدا در همین مسیر تشیع می‌شد.

پیمانی ادامه داد: در پایان پیاده‌روی، در جوار مزار شهدای گمنام، پس از قرائت قرآن کریم توسط قاری کشوری، زیارت خاصه حضرت زهرا (س) نیز قرائت می‌شود و هیئت ورزش‌های باستانی نیز به اجرای برنامه‌ خواهد پرداخت.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول