اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان مطرح کرد

لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در حفاظت از منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حفاظت منابع طبیعی امری ضروری است.

لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری ظهر امروز در همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج روستایی استان به ویژگی‌های بین درخت و بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: سخت کوشی ویژگی مشترک بسیجیان و درخت است چرا که ریشه درخت در سخت‌ترین سنگ نیز نفوذ می‌کند.

وی افزود: امید، دیگر ویژگی مشترک بین درخت و بسیج است، زیرا با قطع هر شاخه درخت از همان جا شروع به جوانه زدن می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه منابع طبیعی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با بیان اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود» از 15 سال پیش بر فرهنگسازی در زمینه منابع طبیعی تاکید داشتند.

این مسئول با بیان اینکه فرمایش مذکور رهبر انقلاب باید توسط اساتید تشریح شود، تصریح کرد: منظور مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر در حوزه منابع طبیعی است.

اسکندری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در طول سال فقط در هفته‌‌های دفاع مقدس و منابع طبیعی شرکت می‌کنند که نشانگر اهمیت منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی دو دسته است، گفت: منابعی همچون نفت و زغال سنگ که غیر قابل تجدید هستند و به مرور تمام می‌شوند، و دیگری منابعی که تجدید شونده هستند و آب و خاک  ... را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر نه تنها در کشورمان بلکه در سراسر دنیا در زمینه حفاظت از منابع طبیعی غفلت شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان بارش‌ها و پوشش‌ گیاهی روز به روز در حال کاهش است، عنوان کرد: از جمله پیامدهای کاهش پوشش گیاهی، افزایش دی اکسید کربن در محیط زیست است.

اسکندری به شخم بی رویه و نادرست اراضی اشاره و تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود که با کوچکترین بارندگی، سیل ایجاد شده و خاک مرغوب کشاورزی از دسترس خارج شود.

وی در پایان اعلام آمادگی کرد که در صورت تامین فضای لازم برای توسعه فضای سبز توسط سپاه استان زنجان همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/73010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول