اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

وقتی بیمار بعد از جراحی ‌به کما رفت/علت؛ نامعلوم

جراحی داخلی در بابلسر منجر به کمای یک بیمار شد.

وقتی بیمار بعد از جراحی ‌به کما رفت/علت؛ نامعلوم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، یک بیمار 49 ساله فریدونکناری که چهار روز قبل، برای جراحی فتق به بیمارستان شفای بابلسر مراجعه کرد، سه ساعت بعد از عمل جراحی احساس درد شدیدی در ناحیه جراحی شده کرد که از سوی پرستاران آمپول آرام‌بخشی به بیمار تزریق شد.

این بیمار نیم ساعت بعد از تزریق آمپول به کما رفت و در حال حاضر در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

حسن آقاپور برادر بیمار درباره وضعیت این بیمار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برادرم 49 ساله، اهل فریدونکنار دارای دو فرزند دختر و پسر که در شرکت پره مازندران فعالیت داشت به دلیل جراحی باد فتق به این بیمارستان مراجعه کرد.

وی افزود: برادرم تا قبل از عمل جراحی سابقه هیچ گونه بیماری نداشته و از لحاظ جسمی و روحی از شرایط طبیعی و سالمی برخوردار بود و تاکنون حتی لب به سیگار هم نزده بود.

کمای بیمار

وی گفت: بعد عمل جراحی برادرم وضعیت خوبی داشت و حتی با خانواده خود به گفت‌وگو پرداخت اما بعد از گذشت حدود سه ساعت احساس درد در ناحیه جراحی شده احساس کرد و بعد از مدتی پرستاران بر بالین وی حاضر شدند و به وی یک آمپول آرام‌بخش تزریق کردند.

آقاپور اضافه کرد: بعد از تزریق آمپول خانواده‌اش وی را برای استراحت بیشتر ترک کردند اما بعد از گذشت نیم ساعت که پسرش برای اطلاع از وضعیت وی به نزدش رفته بود دید پدرش قلبش را می‌فشارد و از دهانش کف می‌ریزد.

وی اضافه کرد: پزشکان که بلافاصله بر بالین وی حاضر شدند این عامل را سکته بعد از جراحی اعلام کردند.

برادر بیمار ادامه داد: شب حادثه پزشکان دستور انتقال بیمار را صادر کردند اما تماسی که با بیمارستان‌های همجوار برقرار کردند همه آنها اعلام کردند ظرفیت پذیرش بیمار را نداریم و ما که نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم تصمیم گرفتیم در همان شب دکتر صناعت را به بالینش آوریم که پزشک مذکور بعد از معاینه برادرم اعلام کرد تاکنون سکته به این شکل ندیده‌ام.

آقاپور گفت: به علت کوتاهی برخی مسئولان در حال حاضر برادرم در کمای مطلق است و اگر از همان ساعات اولیه که پزشکان دستور انتقال را دادند برادرم را منتقل می‌کردیم شاید در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار بود چرا که در آن زمان ضریب هوشی برادرم 11 اما در حال حاضر ضریب هوشی‌اش سه است و مغزش از کار افتاده تنها قلبش می‌تپد.

سرپرست بهداشت و درمان بابلسر درباره این بیمار اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای نجات این بیمار به کار بردیم و با تمام بیمارستان‌ها درباره پذیرش بیمار صحبت کردیم اما آنها از پذیرش بیمار خودداری کردند.

به گزارش فارس، تاکنون عامل این سکته مشخص نشده است و بیمار در وضعیت وخیم با امکانات کم در بیمارستان شفای بابلسر بستری و تاکنون منتقل نشده است.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول