اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

قضات باید مراقب دام‌های دشمنان باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دام‌ها و آسیب‌هایی از سوی دشمنان در راه خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران پیش‌روی قضات است که ارتقای شغلی آنها بستگی به مراقبت در برابر این مسائل دارد.

قضات باید مراقب دام‌های دشمنان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در جمع قضات جدیدالاستخدام استان کرمان با تاکید بر اینکه استقلال قاضی منافاتی با مشورت و کمک گرفتن از دیگران ندارد، اظهار داشت: استقلال قاضی تشخیص و تصمیم‌گیری اوست.

وی بیان کرد: همه ما، قاضی منصوب و مأذون هستیم و هیچ کدام قاضی جامع‌الشرایط نیستیم که در فقه گفته شده است و باید در چارچوب قانون و مقررات عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: قاضی باید ملتزم به احکام اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه باشد.

توکلی با بیان اینکه منش و رفتار شما نشانگر شخصیت شماست، افزود: با توجه به اینکه قضات شخصیت شاخص دارند، تمام رفتار و کردارشان مورد توجه مسئولان و مردم است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی تقوا داشت، خدا راه برون‌رفت از مشکلات را برایش فراهم می‌کند، گفت: کسی که اتکا به تقوای الهی داشته باشد، دچار افسردگی و خستگی کار نشده و از انتقادات و ایرادها ناراحت نمی‌شود، این وعده خداست و باید در 30 سال خدمت سرلوحه کار  قضات قرار گیرد.

توکلی بیان داشت: در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  دام‌ها، آسیب‌ها و ارزش‌هایی پیش روی شماست که ارتقای شغلی شما بستگی به مراقبت در برابر این آسیب‌ها، تهدیدات و ارزش‌ها دارد.

این مقام قضایی ابراز داشت: همدلی و هماهنگی با مدیران و روسای حوزه‌های قضایی عامل اصلی رشد و پیشرفت دادیاران است.

توکلی ادامه داد: رفتار قاضی می‌تواند، الگویی مناسب برای کارمندان و ارباب‌رجوع باشد و ضرورت دارد، همیشه نظم اداری در کارهایتان حاکم باشد.

انتهای پیام/2446/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول