اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد

حفظ استقلال قضات و تعامل بین‌بخشی‌ زمینه‌ساز حل مشکلات آرای ماده 100

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: می‌توان در عین حفظ استقلال قضات، با تکیه بر اصل تعامل و همکاری، زمینه را برای حل و کاهش مشکلات مربوط به آرای کمیسیون‌های ماده 100 در پرونده‌های شهرداری فراهم کرد.

حفظ استقلال قضات و تعامل بین‌بخشی‌ زمینه‌ساز حل مشکلات آرای ماده 100

به گزارش خیرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در نخستین نشست مشترک مسئولان و قضات دیوان عدالت اداری، دادگستری استان و شهرداری تبریز اظهار کرد: سیاست کاری دیوان عدالت اداری حل مشکلات شهروندان در پرونده‌های دعاوی میان شهروندان و دستگاه‌های اجرایی است از طریق تعامل و همکاری میان بخشی است و در این راه با تکیه بر اعتقاد به اصل استقلال قضات به دنبال آن هستیم که از طریق تعامل نیز امور مربوط به دعاوی را پیگیری کنیم چرا که این موضوع هیچ منافاتی با هم ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود التزام و اعتقاد عملی به قانون و پرهیز از بی‌قانونی را وظیفه شهروندی تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان دانست و خواستار رعایت این اصل در تصمیم‌گیری‌ها و رویه‌های علمی شد.

به گفته رئیس دیوان عدالت اداری رعایت دقیق قانون و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و بازدارنده زمینه‌ساز کاهش تخلفات و شکایات وارده به دیوان خواهد بود.

‌منتظری در عین حال با قدردانی از ابتکار و اقدام مبتکرانه نجفی شهردار تبریز در برپایی این نشست، آن را بی‌سابقه دانست و ابراز امیدواری کرد با احصاء و تدوین و انتشار نتایج،نشست مذکور به پایلوت و الگوی کشوری تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه شورای عالی استان‌ها به عنوان یکی از نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌ساز در حوزه مدیریت شهری گفت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند با تدوین، طرح و تصویب لوایح مرتبط با حوزه شهرداری به ویژه قوانین و ضوابط موضوعه و ارجاع آن به مجلس شورای اسلامی، سهم ویژه و مهمی در اصلاح و تغییر قوانین داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول