اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تاکستان در مجلس:

نباید به بهانه تأمین آب شرب تهران یک منطقه را خشک کرد

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آب طالقان‌رود برای تأمین آب شرب تهران اختصاص داده شود، زمین‌های کشاورزی قزوین با مشکل آب روبرو می‌شوند، بنابراین نباید به بهانه تأمین آب شرب تهران یک منطقه را خشک کرد.

نباید به بهانه تأمین آب شرب تهران یک منطقه را خشک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رجب رحمانی در جلسه توسعه استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای تأمین آب شرب می‌توان از آب ارتفاعات دو هزار و سه هزار استفاده کرد و آب طالقان‌رود که پیش از این متعلق به استان قزوین بوده، به بخش کشاورزی قزوین اختصاص یابد.

وی افزود: اگر آب طالقان‌رود برای تأمین آب شرب تهران اختصاص داده شود، زمین‌های کشاورزی قزوین با مشکل آب روبرو می‌شوند، بنابراین نباید به بهانه تأمین آب شرب تهران یک منطقه را خشک کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش کشاورزی قزوین به ویژه باغات انگور غرب استان که در منطقه تاکستان واقع شده، به شدت از کم‌آبی رنج می‌برد.

رحمانی ابراز کرد: در حال حاضر 25 هزار هکتار باغ انگور در منطقه تاکستان وجود دارد که در هر هکتار از آن یک هزار و 500 بوته انگور است و اگر به‌ ازای هر 100 بوته انگور یک شغل ایجاد شود، این میزان باغ تأثیر شگرفی در اشتغالزایی استان دارد.

این مسئول ضمن تأکید بر اینکه تأمین آب مورد نیاز استان باید از سوی مسئولان به صورت جدی پیگیری شود، تصریح کرد: باید موضوع تأمین آب قزوین و مشکلات پیش‌ رو در این بخش در شورایعالی آب و در نزد مسئولان ارشد کشور مطرح و پیگیری شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت در باغات و اراضی زراعی عنوان کرد: علاوه‌ بر تأمین آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی و استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، اصلاح الگوی کشت را نیز مدنظر قرار داد تا از این طریق به افزایش بهره‌وری در اراضی کشاورزی استان دست یابیم.

انتهای پیام/77010/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول