اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

توسعه کشاورزی در گرو تأمین آب است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشاورزی در دشت قزوین در گرو تأمین آب مورد نیاز آن است و برای تأمین آب نیز باید بخش اعظمی از آب طالقان به استان قزوین اختصاص داده شود.

توسعه کشاورزی در گرو تأمین آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی در جلسه مدیران استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار باشد فقط روی آب کشاورزی قزوین تأکید داشته باشیم، قطع‌یقین به نتیجه نمی‌رسیم، زیرا تأمین آب شرب تهران در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود منابع آب شرب شهرستان‌های قزوین و آبیک، ساکنان این شهرستان‌ها با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند، این موضوع باید در سطح کلان مطرح شده و آب طالقان برای تأمین آب شرب در وهله نخست و پس از آن صرف در بخش کشاورزی استفاده شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر با این استراتژی حرکت کنیم، می‌توانیم آب مورد نیاز استان را دریافت کرده و مقدار مازاد بر مصرف شرب را برای بخش کشاورزی اختصاص دهیم.

محمدی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به برداشت‌های آب غیرمجاز از دشت قزوین فرونشست دشت قزوین را موجب شده‌ایم که از نظر متخصصان امر حتی با تزریق آب نیز این مشکل برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به استفاده از آب ارتفاعات دو هزار و سه هزار ابراز کرد: ردیفی برای استفاده از آب ارتفاعات دو هزار، سه هزار، الموت رود و شاهرود در نظر گرفته شده که در حال انجام مطالعات است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موفق شویم سهمی از این آب را به استان قزوین اختصاص دهیم شاهد تحول عظیمی در رفع کمبود آب این استان هستیم.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر قزوین با دارا بودن کمتر از یک درصد از خاک کشور بیش از چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند که این موضوع گرچه به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است، اما تأمین آب شرب ساکنان استان تهران در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای استقرار شتاب‌گر ملی در استان قزوین صورت گرفته است، عنوان کرد: پس از پیگیری‌های متعدد موفق شدیم مجوز استقرار شتاب‌گر ملی در این استان را دریافت کنیم که زمین مورد نظر برای استقرار آن تحویل داده شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالعات مورد نیاز برای راه‌اندازی شتاب‌گر ملی در قزوین انجام شده و اعتبارات نیز از پژوهش‌های بنیادی دریافت می‌شود.

محمدی اضافه کرد: البته در تلاش هستیم تا ردیف بودجه مستقلی به شتاب‌گر ملی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/77010/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول