اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۸۸

سخنگوی وزارت کشور افغانستان: ۱۳ هزار زن در تأمین امنیت انتخابات مشارکت می‌کنند

سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به تلاش‌ها برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در این کشور اظهار داشت: ۱۳ هزار زن افغان در تأمین امنیت انتخابات شرکت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان: ۱۳ هزار زن در تأمین امنیت انتخابات مشارکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز (یکشنبه) در تماس با رسانه‎ها گفته است که 13 زن در تأمین امنیت انتخابات در کنار پلیس افغان شرکت خواهند کرد.

وی همچنین گفت که این زنان برای برگزاری انتخابات امن آموزش دیده‎اند و در کنار نیروهای پلیس مرد افغان انجام وظیفه خواهند کرد.

صدیقی افزود: این زنان مسئولیت بازرسی زنان را در مراکز رأی‎دهی در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی برعهده خواهند داشت.

به اعتقاد وی، این برنامه می‎تواند شرکت گسترده زنان را در انتخابات سال آینده افغانستان در قبال داشته باشد، زیرا اکثر زنان به دلیل عدم بازرسی قادر به شرکت در انتخابات نبودند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در ادامه گفت: این بازرسی‎ها می‎تواند سطح ناامنی را در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کاهش دهد.

ناامنی یکی از بزرگترین چالش‎هایی است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال آینده افغانستان با آن مواجه است.

بر اساس گزارشات منتشر شده بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) در 62 منطقه در 15 ولایت افغانستان خطر مسدود باقی ماندن مراکز رأی‎دهی وجود دارد.

علاوه بر ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای خارجی در انتخابات چالش‎های دیگر فرا روی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان برشمرده می‎شوند که برخی از مقامات افغان بارها از آن ابراز نگرانی کرده‎اند.

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 10 نامزد و در انتخابات شوراهای ولایتی بیش از 2700 نامزد شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول