اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آذربایجان‌غربی اعلام کرد

اخذ سند مالکیت برای بیش از 2 میلیون هکتار عرصه‌ ملی آذربایجان‌غربی

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون برای بیش از 2 میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه‌های ملی این استان سند مالکیت اخذ شده است.

اخذ سند مالکیت برای بیش از 2 میلیون هکتار عرصه‌ ملی آذربایجان‌غربی

میر صمد سید موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: معاونت حفاظت و امور اراضی در مجموعه اداره کل منابع طبیعی از معاونت‌های مهم بوده و وظیفه اصلی اخذ سند و تملک دولت بر اراضی ملی را بر عهده دارد.

وی افزود: بیش از 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی در آذربایجان غربی وجود دارد که پرسنل این معاونت با بخش‌های ممیزی اراضی، نقشه‌برداری و اداره صدور سند عهده‌دار مسئولیت تملیک و تفکیک اراضی ملی با اراضی اشخاص و مستثنیات هستند.

موسوی ادامه داد: تاکنون اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از مجموع مساحت عرصه‌های ملی فوق‌الذکر موفق به اخذ سند به مساحت 2 میلیون و 200 هزار هکتار شده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره عملکرد معاونت حفاظت و امور اراضی آذربایجان غربی در سال 92، یادآور شد: امسال 96 هزار و 993 هکتار به تعداد 121 پلاک و به تعداد 308 جلد سند مالکیت اخذ شده است.

موسوی پرونده‌های مطروحه در کمیسیون ماده واحده به تعداد 132 فقره در سطح یک‌هزار و 496 هکتار، تشخیص و شناسایی در سطح 4 هزار و 993 هکتار، اصلاح و بازنگری در سطح 68 هزار و 976 هکتار و پیشگیری و کنترل بیماری‌های جنگلی در سطح 25 هزار و 240 هکتار را از اقدامات این معاونت در سال 92 برشمرد.

وی افزود: امسال طراحی و اجرای کمربند حفاظتی در سطح 10 کیلومتر، تغییر الگوی مصرف سوخت جنگل‌نشینان و بهره‌برداران در سطح 100 هزار و 958 هکتار و واگذاری معادن به تعداد 62 فقره به مساحت 58 هکتار از اقدامات معاونت حفاظت و امور اراضی آذربایجان غربی است.

موسوی خاطرنشان کرد: امسال اراضی واگذار شده برای طرح‌های کشاورزی در آذربایجان غربی به تعداد 16 فقره و به مساحت 324 هکتار و میزان اراضی تخصیص یافته برای طرح‌های غیر کشاورزی به تعداد 20 فقره و به مساحت 20 هکتار بوده است.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول