اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه شهرستان سقز:

سقز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

فرماندار ویژه شهرستان سقز از آمادگی این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

سقز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

نادر فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: همه دستگاه‏‌ها، آمادگی خود را در خصوص اعطای تسهیلات و امکانات خود به مسافران نوروزی اعلام کرده‏‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای قدمتی 3 هزار و 500 ساله دارد و 150 اثر ثبت شده تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری در خود جای داده است خاطرنشان کرد: باید از این قابلیت‌های کم‌نظیر بهره برد و نسبت به معرفی آثار باستانی و ظرفیت‌های گردشگری سقز بیش از پیش تلاش کرد.

فخری از افزایش میزان ساعت کار خبازی‌ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و با اعلام اینکه شهرستان سقز در کریدور شمال جنوب و در مسیر تردد مسافران زیادی قرار دارد افزود: هر ساله در تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستان و طول سال مهمانانی از سراسر ایران اسلامی به این شهرستان سفر و یا از این شهرستان عبور می‌کنند که باید تمام تمهیدات لازم به ویژه در زمینه تامین نان مصرفی مورد نیاز اندیشیده شود.

فخری با بیان اهمیت گردشگری به عنوان یک صنعت فرهنگی و اقتصادی و با اشاره به قدمت و وجود 350 اثر تاریخی شهرستان گفت: بازار قدیمی و تاریخی سقز، مسجد دو مناره و حمام تاریخی حاج صالح در داخل شهر، تپه باستانی زیویه، پارک‌های کوثر، لاله و مولوی کرد و مناطق بکر و زیبای بخش سرشیو و مسیر سقز ـ بانه از جمله مناطق تاریخی، گردشگری و طبیعی هستند که بایستی با اطلاع‌رسانی خوب، ایجاد امکانات رفاهی، اقامتی و تسهیلات گردشگری زمینه‌های جذب گردشگر و مسافر را فراهم نماییم.

فخری بازار تاریخی سقز را یکی دیگر از مراکز گردشگری شهرستان سقز برشمرد و گفت: این بازار به دلیل وجود جاذبه تاریخی و بازاریان متدین و منصف محل خوبی برای خرید و بازدید مسافران عزیز است.

وی ضمن اعلام آمادگی شهرستان در خصوص پذیرش مهمانان، گفت: تمام اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها و مهمانپذیرها آمادگی لازم را دارند و جدای از 36 مدرسه در شهر سقز و دو مدرسه در شهر صاحب، اقامتگاه‌های موقت اسکان مسافران نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‏‌ها در ایام نوروز طوری عمل می‏‌کنند تا فضای شهرستان سقز را کاملا با نشاط و آرام جلوه دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز گفت: کشیک‏‌های لازم در زمینه‏‌های مختلف اعم از درمانی و بهداشتی و نیازمندی‏‌های دیگر مردم انجام خواهد شد.

فخری در ادامه اذعان داشت: در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز مردم شهرستان سقز نیز برنامه‏‌های زیادی از جمله برپایی نمایشگاه بهاره، ورود کالاهای مورد نیاز مردم و غیره انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اکیپ‏‌هایی در قالب گشت‏‌های مشترک تنظیم بازار، بازرسی و نظارت بر روند قیمت‏‌گذاری و عدم ورود کالاهای غیرمجاز روانه بازار شده‏‌اند تا برخوردهای قانونی با بازارشکنان انجام گیرد.

فخری در ادامه اظهار کرد: دستگاه‏‌های امنیتی و انتظامی در آماده‏‌باش کامل قرار دارند و تدابیر لازم را برای چهارشنبه آخر سال و خطرهای احتمالی آن و ایام نوروز که ممکن است در آن مردم برای مسافرت، منازل و مغازه‏های خود را ترک کنند، انجام داده‌‏اند.

فخری اضافه کرد: راهداران، عوامل پلیس راه، جمعیت هلال‏‌احمر و اورژانس آمادگی‏ لازم را در زمینه ارائه خدمات به مسافران در راه‏‌های درون ‏شهری و برون‏ شهری شهرستان دارند.

وی در پایان ابراز داشت: همه این فعالیت‏‌ها انجام شده است تا با هماهنگی و مشارکت مردم، امنیت و نظم کامل را برای شهرستان و مسافران فراهم کنیم و بکوشیم مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

انتهای پیام/79010/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول