اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد قاینات خبر داد

کمک 360میلیون تومانی حامیان به ایتام زیر پوشش امداد قاینات

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قاینات گفت: طی 11ماهه امسال 360میلیون تومان حامیان نیکوکار به ایتام زیر پوشش کمیته امداد قاینات مساعدت کردند.

کمک 360میلیون تومانی حامیان به ایتام زیر پوشش امداد قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، ضیاءالدین فارابی در جلسه شورای اداری شهرستان قاینات اظهار داشت: در شهرستان قاینات از تعداد مددجویان زیر پوشش این شهرستان نسبت به مدت مشابه در سال 88 کاسته شده و تعداد خانوارها از شش هزار و 400 خانواده به چهار هزار و 800 خانوار رسیده است و این برای ما افتخار است که خانواده‌های زیر پوشش، مستقل شده‌اند.

وی در ارتباط با ایتام شهرستان نیز تصریح کرد: تعداد 411 یتیم درسطح شهرستان شناسایی شده‌اند که یک‌هزار و 589 حامی نیکوکار این ایتام را زیر پوشش مادی و معنوی خود دارند که 50درصد حامیان از سطح استان خراسان جنوبی و 50 درصد مابقی از سایر استان‌ها هستند که کمک‌های خود را به حساب این ایتام واریز می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قاینات از اجرای برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این نهاد ویژه مددجویان خبر داد و گفت: 40 سر فصل فرهنگی ویژه خانواده‌های مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان در این نهاد در حال اجراست که توانسته‌ایم تاکنون برنامه‌های خوب و مفید و سازنده‌ای را داشته باشیم.

فارابی افزود: تعداد 950 دانش‌آموز، 250 دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان قاینات هستند.

وی اجرای طرح تغذیه سالم کودکان زیر شش سال با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد 371 کودک در این مورد شناسایی شده‌اند که هر ماه سبد غذایی به مبلغ 50 هزار تومان به آنها تعلق می‌گیرد و 560خانواده نیز با همکاری تأمین اجتماعی شهرستان سرانه تأمین اجتماعی آنها پرداخت می‌شود که بتوانند در آینده از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند و از زیر پوشش بودن کمیته امداد نیز خارج شوند.

مدیر کمیته امداد قاینات از اعطای مبلغ 21میلیارد و 320 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش خبر داد و اذعان داشت: یک هزار و 302طرح خودکفایی فعال، تحت نظارت داریم و امسال هم 472 طرح داشته‌ایم که 50 درصد از محل صندوق کمیته امداد و 50 درصد مابقی هم از محل منابع بانکی پرداخت شده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول