اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هتل‌داران کرمان خبر داد

افزایش 30 درصدی حضور گردشگران خارجی در کرمان

رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان گفت: طی سال آینده با توجه به میزان رزروهایی که در مراکز اقامتی استان کرمان صورت گرفته است، شاهد افزایش 30 درصدی مسافران خارجی هستیم.

افزایش 30 درصدی حضور گردشگران خارجی در کرمان

سید علی معین‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 20 درصد افزایش گردشگران در کرمان را طی نوروز 93 با توجه به رزرو‌های صورت ‌گرفته در بخش اقامتی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: گردشگران خارجی از 15 فروردین ماه سال آینده وارد کرمان می‌شوند و با توجه به میزان رزروهایی که در مراکز اقامتی استان کرمان داشته‌اند به نظر می‌رسد شاهد افزایش 30 درصدی مسافران خارجی در دیار کریمان باشیم.

رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان تصریح کرد: بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای آسیای میانه، اروپای شرقی و اروپا به استان کرمان سفر می‌کنند.

معین‌زاده افزود: مراکز اقامتی استان کرمان طی نوروز 93 افزایش نرخ نسبت به سال گذشته ندارند و حتی برخی از هتل‌ها ممکن است، تخفیفی را هم برای مهمانان نوروزی در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: 25 هتل با 2 هزار تخت و 32 مهمانپذیر با یک هزار و 400 تخت در استان کرمان فعالیت می‌کنند که 9 مجموعه در شهر کرمان قرار دارد.

معین‌زاده بیان داشت: واحدهای اقامتی موقت شامل خوابگاه‌های دانشجویی و پانسیون‌ها هم در عید نوروز میزبان گردشگران هستند و نرخ این واحدها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انجمن هتل‌داران استان کرمان تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی مهمانسراهای مجموعه خود را به هتل تبدیل کرده و با بخش خصوصی رقابت می‌کنند، اذعان داشت:‌این امر به مراکز اقامتی ما آسیب وارد می‌کند.

رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان با بیان اینکه به طور معمول طی سال 30 درصد از ظرفیت مراکز اقامتی کرمان توسط مسافران اشغال می‌شود، عنوان کرد: با توجه به فراهم شدن زمینه حضور گردشگران عراقی در استان کرمان صنعت گردشگری در این خطه رونق می‌گیرد.

معین‌زاده با قدردانی از مسئولان برای فراهم کردن زمینه حضور گردشگران عراقی در کرمان و همچنین راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: کرمان دارای فرودگاه بین‌المللی است و ظرفیت انجام پروازهای خارجی را دارد.

انتهای پیام/80019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول