اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

85 درصد آبیاری فضای سبز اردبیل شبکه‌گذاری شده است

شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر 85 درصد آبیاری فضای سبز شهری اردبیل شبکه‌گذاری شده و از این طریق اجرایی می‌شود.

85 درصد آبیاری فضای سبز اردبیل شبکه‌گذاری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و افتتاح طرح‌های توسعه فضای سبز در اردبیل اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا از طریق این شبکه بتوانیم با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید آبیاری مناسب با بهره‌وری بالا را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: اهمیت کاشت درخت و توجه به توسعه فضای سبز در تمامی روایت‌ها و احادیث و همچنین در تمامی منابع علمی سفارش شده است.

بدری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: از آنجایی که وجود درخت علاوه بر طراوت بخشی به هوا و تسویه هوای آلوده محیط پیرامون در زیباسازی معابر شهری نیز نقش داشته و به نحوه مطلوبی در زندگی ساکنان شهر تأثیرگذار است، پس کاشت درخت و توسعه فضای سبز باید در اولویت کارها باشد.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در طول چندین سال گذشته شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در راستای توسعه فضای سبز شهری اردبیل اقدامات مناسبی انجام داده و در برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل نیز که از سال 92 آغاز شد به امر توسعه فضای سبز شهر اهمیت خاصی قائل شده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز هم وظیفه قانونی شهرداری بوده و هم یک بحث علمی و فنی است، بیان کرد: امسال به طول 17 کیلومتر شبکه‌گذاری آب خام جهت آبیاری فضای سبز در سطح شهر انجام گرفت و در سال 92 حدود 32 هزار اصله نهال متناسب با اقلیم اردبیل، بالغ بر 355 هزار اصله درختچه‌های زینتی و حدود سه میلیون و 700 هزار بوته گل‌های فصلی در مناطق مختلف شهر کاشته شد.

بدری یادآور شد: اردبیل در بحث شبکه‌گذاری آب خام خوشبختانه جزو 10 شهر پیشرو کشور در حل مشکل آبیاری فضای سبز است به طوریکه هم اکنون بالغ بر 85 درصد آبیاری فضای سبز شهری اردبیل شبکه‌گذاری شده و آب مورد نیاز از طریق آب خام تهیه شده از چاه‌ها و حق‌آبه مشخص شده از دریاچه شورابیل تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری به منظور حفاظت از منابع طبیعی شهرستان اردبیل را یادآوری کرد و گفت: تلاش برای تأسیس کارخانه تفکیک، بازیافت و تولید کود کمپوست از زباله‌های شهری از جمله این اقدامات است که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ساخته می‌شود که با افتتاح آن در 15 ماه آینده دیگر شاهد آلودگی محیط زیست پیرامون شهر اردبیل نیستیم.

انتهای پیام/62001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول