اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

منشور اخلاقی سمن‌ها در وزارت ورزش و جوانان تنظیم می‌شود

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از تنظیم منشور اخلاقی سمن‌ها در این وزارتخانه خبر داد.

منشور اخلاقی سمن‌ها در وزارت ورزش و جوانان تنظیم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن زارعی امشب در همایش سازمان‌های مردم نهاد جوانان همدان، اظهار داشت: امروزه جامعه‌شناسان از علم ارتباطات در کنار سرمایه اقتصادی و انسانی به عنوان یک سرمایه‌ یاد می‌کنند.

وی افزود: انسان در گروه تربیت شده و از طریق روابط، دانش‌های مختلف را فرا می‌گیرد، از این رو هرچه ارتباطات در نظام اجتماعی کوچک تقویت شود، سرمایه اجتماعی نیز تقویت می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دانش توزیع شده در بین جامعه سرمایه است و افراد باید با هنر خاص خود از علم ارتباطات استفاده کرده و این دانش‌ها را فرا بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه روابط بین گروه‌ها بر پایه دو مؤلفه اعتماد و ارتباط افقی سمن‌ها مبتنی است، تصریح کرد: تفاوت اساسی سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های دولتی در شیوه ارتباط است.

زارعی، سمن‌ها را سرمایه‌های اجتماعی برشمرد که مولد توسعه پایدار هستند و گفت: عضویت داوطلبانه در سمن‌ها، وابستگی کمتر به دولت و داشتن اهداف غیرانتفاعی از ویژگی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی، نبود قانون مدون برای سازمان‌های مردم نهاد را یک کمبود دانست و  اظهار کرد: یکی از وظایف سمن‌ها مطالبه حقوق مردم از دولت است اما متأسفانه قانونی برای چگونگی فعالیت این سازمان‌ها وجود ندارد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید در این زمینه پاسخگو باشند که جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در قانون کجاست.

وی با تأکید بر ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات جدید، قرار است از این پس سمن‌ها تخصصی شده و برای هر بخش دوره‌های توانمندسازی برگزار شود.

زارعی از ایجاد سازمان مردم نهاد فعال در زمینه ادبی و هنری خبر داد و افزود: هدف ما این است که هر یک از سمن‌های تخصصی را با یک دستگاه دولتی پیوند دهیم تا ضمن معرفی ظرفیت سمن، دستگاه مربوطه از ظرفیت‌های آن استفاده کند.

وی از شبکه‌ای شدن سمن‌ها و ایجاد گروه مرجع نیز خبر داد و گفت: میزان حمایت‌های مالی به دبیرخانه‌های مستقر در استان‌ها، بر اساس برآورد گروه‌های مرجع انجام خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان همچنین از ایجاد سمن‌سرا در استان‌ها خبر داد و یادآور شد: اماکنی که به منظور استفاده جوانان تأسیس شده و کاربری دیگری پیدا کرده‌اند، به جوانان برگردانده و به سمن‌سرا تبدیل خواهند شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این همایش گزارش عملکردی از فعالیت‌های این اداره کل در سال 92 ارائه کرد و گفت: در سال جاری 12 مجوز جدید برای ایجاد سمن صادر شده است.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: پرداخت 76 مورد کمک مالی، تجلیل از سمن‌های فعال در حوزه قرآن و عترت، اعزام اعضای فعال به شش دوره توانمندسازی سمن‌ها از جمله اقدامات سازمان ورزش و جوانان همدان در سال‌های 91 و 92 است.

درخواست حمایت‌های مالی، اعلام آمادگی همدان برای میزبانی دوره‌های توانمندسازی و تسریع در اعطای مجوز از درخواست‌های اعضای سازمان‌های مردم نهاد بود که در این همایش مطرح شد.

در پایان همایش نیز ضمن تجلیل از برگزیدگان مسابقه وبلاگ‌نویسی سازمان ورزش و جوانان، مجوز هشت سازمان مردم نهاد اعطا شد.

انتهای پیام/89031/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول