اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

هنرمندان مسجدی کدهای ارزشی به جامعه ارائه ‌دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تستان کرمان گفت: اگر هنرمندانی چراغ سبز به بیگانه نشان می‌دهند، هنرمندان مسجدی کدهای اعتقادی و ارزشی به جامعه ارائه دهند.

هنرمندان مسجدی کدهای ارزشی به جامعه ارائه ‌دهند

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به 18 اسفند و روز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: کانون‌های مساجد نقش و کارکردی منحصر دارند و این نقش را امام خمینی (ره) از آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد شاه کلید مساجد هستند، افزود: نقش مسجد همواره پویا و سازنده محسوب می‌شود و شکل‌گیری تشکل‌هایی چون بسیج، کانون‌های مسجد و ... برای این است تا نقش مساجد همانند صدر اسلام که هموارکننده همه امور بوده است، احیا شود.

مدیرکل ارشاد کرمان بیان داشت: هنرمندان مسجدی نقش مهمی در پر کردن خلأ‌های فرهنگی دارند و باید با ابزارهای فرهنگی و هنری، نشاط و شادی را برای جوانان در مسجد به وجود آورد.

سعیدی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که با رویکرد تحول در افکار و اندیشه‌ها طراحی شده است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: دشمن تمام قد با مقوله فرهنگ به میدان آمده و مدرن‌ترین ابزارها را در اختیار دارد و مسجدی‌ها باید با استفاده از توانمندی‌های فرهنگی و هنری و تکیه بر اندیشه برگرفته از مسجد پاسخگوی این دغدغه‌ها باشند.

سعیدی با تأکید بر اینکه امروز باید خلأهای حوزه فرهنگ را هنرمندان مسجدی پر کنند، ابراز داشت: اگر هنرمندانی چراغ سبز به بیگانه نشان می‌دهند، هنرمندان مسجدی کدهای اعتقادی و ارزشی به جامعه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های قوی فعالان مساجد استان کرمان چنانچه این فعالان حمایت شوند، موجب عزت فرهنگ و هنر کشور می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: سبک زندگی دینی، اقتصادی مقاومتی، نگرانی و دل مشغولی‌های رهبری راجع به مباحث فرهنگی و غیره باید جزو برنامه‌های جدی کانون‌های مساجد باشد.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول