اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته احسان و نیکوکاری

دومین مرکز نیکوکاری در بیجار افتتاح شد

دومین مرکز نیکوکاری همزمان با هفته احسان و نیکوکاری با حضور جمعی از مسئولان در شهر حسن‌آباد از توابع شهرستان بیجار افتتاح شد.

دومین مرکز نیکوکاری در بیجار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار بعدازظهر امروز در مراسم آغاز به کار این مرکز اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری تقویت و توسعه شبکه‌های مردمی در امور خیر و یاری به محرومان و شناسایی اقشار محروم است.

مجید خدابخشی افتتاح و احداث مراکز نیکوکاری را گام مهمی در کمک‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری بستر پیوند توانمندان با محرومان و نیازمندان جامعه است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار ترویج سنت حسنه کمک به نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در میان اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف ایجاد و افتتاح مراکز نیکوکاری بیان کرد.

ترویج فرهنگ نیکوکاری نیازمند توجه عمومی است

امام جمعه شهر حسن‌آباد نیز در این مراسم با تأکید بر ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری در جامعه اظهار کرد: ترویج فرهنگ نیکوکاری نیازمند توجه عمومی است.

حجت‌الاسلام محمد مقدمی با بیان سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه احسان و نیکى کامل نباشد، مگر با سه خصلت، شتاب، کم شمردن بسیار و منت نهادن بر آن گفت: مردم باید در نیکوکاری و کمک به نیازمندان همواره از هم پیشی بگیرند.

وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان و محرومین درهای بهشت و سعادت را به روی انسان‌ها می‌گشاید اذعان کرد: با کمک خیرین به نیازمندان می‌توان فقر را از جهره جامعه زدود.

به گفته مقدمی، احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش‌ها در جامعه اسلامی است. بر این اساس، خداوند در قرآن همگان را به انجام آن فرمان داده است.

خطیب جمعه شهر حسن‌آباد بیجار بر تبلیغ و توسعه زکات و بهره از آن برای کمک به محرومان تأکید کرد و افزود: زکات تکلیفی الهی و یکی از جلوه‌های وحدت است.

وی در پایان تصریح کرد: پرداخت زکات ضمن حذف فاصله‌های طبقاتی و کاش آسیب‌های اجتماعی در جوامع درهای بهشت و سعادت را به روی انسان‌ها می‌گشاید.

انتهای پیام/79015/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول