اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مؤسسات عام‌المنفعه و مراکز نیکوکاری کمیته امداد خبر داد

فعالیت 408 مرکز نیکوکاری در کشور/ یک‌هزار مرکز نیکوکاری راه‌اندازی‌ می‌شود

مدیرکل مؤسسات عام‌المنفعه و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی با اعلام اینکه هم‌اکنون 408 مرکز نیکوکاری توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده است، گفت: یک‌هزار مرکز نیکوکاری نیز در سال آینده راه‌اندازی‌ می‌شود.

فعالیت 408 مرکز نیکوکاری در کشور/ یک‌هزار مرکز نیکوکاری راه‌اندازی‌ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمید نصیری بعد‌ از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از چند ماه گذشته در کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: تاکنون 230 میلیارد ریال از کمک‌های نیکوکاران و مردم نوع‌دوست در این مراکز جذب شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 800 نفر عضو عامل مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سطح استان‌های کشور هستند، گفت: این مراکز حدود 10 هزار نفر عضو نیکوکار از قشرهای مختلف را دارد.

نصیری تعداد نیازمندانی که از سوی این مراکز مورد حمایت قرار گرفته‌اند را طی این مدت 19 هزار و 500 نفر اعلام کرد.

به گفته این مسئول در کمیته امداد امام خمینی کشور، استان فارس بیشترین تعداد مراکز نیکوکاری و خراسان شمالی به لحاظ کیفیت و شبکه‌سازی بهترین وضعیت را در بین استان‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال خدمت در محل‌های جمع‌آوری کمک‌ها برای نیازمندان هستیم، افزود: به همین منظور شبکه‌هایی را در سطح شهرها و روستاها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نصیری شناسایی نیازمندان واقعی با نظر معتمدان محل، شناسایی نیکوکاران و جذب آن‌ها، شناسایی نیروهای افتخاری و جذب آن‌ها و رفع مشکلات نیازمندان در محله از جمله کارکردهای مراکز و شبکه‌های نیکوکاری دانست.

وی با برشمردن اهداف راه‌اندازی این شبکه‌های نیکوکاری در استان‌های کشور گفت: ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و انفاق، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، ارتقای عبادات اجتماعی، ارتباط مناسب بین نیازمندان و توانمندان از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

مدیرکل مؤسسات عام‌المنفعه و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی تقویت مسئولیت اجتماعی مردم، واگذاری امور به مردم، توازن و تعادل بین محلات و برنامه‌ریزی محله مبنا و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از دیگر کارکردهای شبکه نیکوکاری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در این طرح این است که در مجموع بسیج امکانات محله و هم‌افزایی در کمک به نیازمندان جامعه روی دهد، خواستار همکاری نیکوکاران برای پیشبرد این طرح شد.

این مسئول در کمیته امداد کشور ادامه داد: 13 گروه نیرویی برای اجرای طرح نیکوکاری تعریف شده است که برای تمامی اعضای کاری این تشکل کارت صادر می‌شود.

وی نیروهای به کار گرفته شده در این طرح را افتخاری خواند و گفت: با توجه به فرهنگ کمک به نیازمندان و توصیه‌های اسلام و انگیزه‌ای که مردم نوع‌دوست در این عرصه دارند، امیدواریم این طرح به خوبی پیش برود.

نصیری در عین حال با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در عرصه نیکوکاری نابسامانی موسسه‌های خیریه است، افزود: نگاه ما به این مؤسسات صرفاً همکاری است از این رو از فعالان این عرصه دعوت به همکاری می‌کنیم تا آنان در قالب تفاهمنامه همکاری در این عرصه فعالیت کنند.

وی هم‌افزایی، هدفمندی و همدلی از سوی این مؤسسات خیریه در اجرای این مأموریت را برشمرد و گفت: ما اعتقاد داریم خدمت هدفمند در سایه تعامل روی می‌دهد از این رو انتظار می‌رود تا این مؤسسات در این زمینه تعامل و مشارکت کنند.

این مسئول در کمیته امداد شمار مؤسسات خیریه در کشور را حدود 6 هزار موسسه خواند و اظهار کرد: ما با حدود یک‌هزار و 100 موسسه خیریه اکنون تفاهمنامه همکاری داریم.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول