اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

دست بردن در قوانین منابع طبیعی یک شمشیر دولبه است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دست در قوانین منابع طبیعی یک شمشیر دولبه است چرا که با کوچکترین تغییرات، ممکن است به نفع سودجویان و یا به ضرر محروم‌ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان شود.

دست بردن در قوانین منابع طبیعی یک شمشیر دولبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: کشور ایران در زمینه منابع طبیعی مشکلات بسیاری دارد ما با فاجعه زیست محیطی روبه رو هستیم.

وی تصریح کرد: دست در قوانین منابع طبیعی یک شمشیر دولبه است چرا که با کوچکترین تغییرات، ممکن است به نفع سودجویان و یا به ضرر محروم‌ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: منابع طبیعی ثروت بزرگی برای کشور است و به شخص و نسل خاصی تعلق ندارد.

عبادی گفت: بر اساس سوالات پرسیده شده ازنمایندگان استان‌ها میزان نارضایتی مردم استان از تعیین زمین‌های منابع طبیعی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این سازمان افزود: به دلیل رشد جمعیت و کاهش میزان بارندگی اگر بخواهیم زمین‌ها را واگذار کنیم به نسل آینده ضربه وارد می‌شود.

حبیب الله شریفی، متذکر شد: باید کشاورزان را به سمت بهره‌وری هدایت کنیم و آبیاری قطره‌ای و کاهش تخریب پوشش گیاهی را به آنان آموزش دهیم.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر استان افزود: اگر روند واگذاری زمین افزایش یابد خدمت‌رسانی آب و برق به این زمین‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش میزان بارندگی در استان یادآور شد: برای بهبود مشکل آب می‌توان هرز آب‌ها را به محل‌های آبخیزداری تبدیل کرد.

شریفی ادامه داد: کارشناسان معتقدند با این کار می‌توان نیاز به آب استان را تا چند سال آینده تامین کرد ولی نیازمند اعتبار است.

انتهای پیام/69017/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول