اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت گرفت

کاشت 11500 اصله نهال در محوطه تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی

در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری طی مراسمی مانور زیست محیطی با کاشت 11 هزار و 500 اصله نهال در محوطه خانه فاضلاب شهر اراک انجام شد.

کاشت 11500 اصله نهال در محوطه تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک پیش از ظهر امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی 11 هزار و 500 اصله نهال از نوع زبان گنجشک، عرعر، اقاقیا، سرو خمره‌ای و... تهیه و با شعار با یاد هر شهید یک درخت بکاریم در تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان بخشی از این نهال‌ها کاشته شده و تا پایان هفته مابقی نهال‌ها نیز کاشته خواهد شد.

عبدالرضا خلیلی با اشاره به آثار درختکاری در زندگی بشر و حفظ محیط زیست اظهار داشت: درختان از پر فایده‌ترین نعمت‌های خداوند برای موجودات زنده به ویژه انسان‌ها هستند که جزو منابع طبیعی و ثروت‌های ملی هر کشور به شمار می‌روند و با توجه به آثار و برکات وجود درختان، در دین مقدس اسلام به کاشت آن سفارش شده و حفاظت و نگهداری از آنها وظیفه‌‌ای ملی و همگانی و پاسداری از آن شکر و سپاس از خالق یکتاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: با کاشت این نهال‌ها حدود 20 هکتار به فضای سبز تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان افزوده خواهد شد.

وی همچنین به کاشت 6 هزار بوته گل رز در فضای تصفیه‌خانه فاضلاب خمین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هر ساله در این روزها تعداد بی‌شماری درخت و بوته‌های گل توسط کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در محوطه تاسیسات شرکت کاشته می‌شود.

انتهای پیام/87006/ع20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول