اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان:

رویکرد مبارزه با مواد مخدر باید اجتماع‌محور باشد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با مواد مخدر استفاده کنیم زیرا رویکرد امروز در راستای مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد اجتماع‌محور است.

رویکرد مبارزه با مواد مخدر باید اجتماع‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عبدالحسین مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم جشنواره نوجوان سالم در همدان با بیان اینکه این جشنواره برای سومین سال در استان همدان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در راستای مبارزه با مواد مخدر و آشنا کردن نوجوانان با این بلای خانمان‌سوز برگزار می‌شود.

وی گفت: در شورای مبارزه با مواد مخدر کمیته‌های مختلفی فعال هستند که آموزش و پرورش یکی از اعضای اصلی این شورا به شمار می‌رود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: آموزش و پرورش در شورای مبارزه با مواد مخدر مسئولیت کمیته فرهنگی را بر عهده دارد که مهم‌ترین مسئولیت را در امر آموزش و فرهنگسازی دارد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات 52 درصدی انواع مواد مخدر در استان طی سال جاری بیان داشت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی نیروی انتظامی در استان بسیار خوب و قابل تقدیر بوده زیرا باعث شدند تا همدان برای قاچاقچیان یک استان ناامن باشد.

کسب رتبه برتر همدان در بحث پیشگیری مواد مخدر در کشور

مرادی افزود: کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان در کشور توانسته در بحث پیشگیری از توزیع مواد مخدر و فرهنگسازی در این زمینه رتبه برتر را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با مواد مخدر استفاده کنیم زیرا رویکرد امروز در راستای مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد اجتماع‌محور است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: 71 درصد جرائم زندانیان ما مربوط به مواد مخدر است و با نگاهی به آمار و ارقام شاهد آن هستیم که پایه 65 درصد همسرآزاری، 30 درصد کودک‌آزاری، 25 درصد قتل‌ها و 67 درصد سرقت‌ها در مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر همه باید به میدان بیایند عنوان کرد: خانواده‌ها نیز باید با تعلیم و تربیت درست نوجوان را در مسیری مطلوب هدایت کنند.

مرادی در پایان سخنانش گفت: وقتی که نوجوان تشخیص دوری از خطرات را داشته باشد در آن صورت آموزش‌های ما نتیجه مثبت داده است.

انتهای پیام/89007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول