اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار ورامین:

مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های اساسی امنیت کشور است

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار ورامین گفت: امروز برخورد با مواد مخدر و سرکردگان باندهای قاچاق، یکی از اولویت‌های مهم امنیت ملی کشور است.

مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های اساسی امنیت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید رضا طباطبایی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ورامین با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان اظهار داشت: امروز برخورد با مواد مخدر و سرکردگان باندهای قاچاق، یکی از اولویت‌های مهم امنیت ملی کشور است و باید در این زمینه به‌صورت ساختاری و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، جهادی عمل شود.

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار ورامین گفت: جوانان برومند نظام مقدس جمهوری اسلامی از هدف‌های اصلی دشمنان نظام در اجرای برنامه‌های ضدنظام هستند و از مهمترین این برنامه‌ها به دام انداختن جوانان معصوم در باتلاق اعتیاد به مواد مخدر است که هزینه‌های گزافی را نیز بر نظام تحمیل می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر بخش قابل توجهی از منابع انسانی، سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را از بین می برد و جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل طلاق، خودکشی، سرقت، فروپاشی خانواده‌ها، ضرر و زیان مالی به جامعه تنها بخشی از پیامدهای این پدیده شوم است.

طباطبایی ادامه داد: اقدامات موثر و سازنده نیروی انتظامی در برخورد با عاملان توزیع مواد مخدر و کشفیات متعدد در این زمینه توانسته بسیاری از مشکلات این معضل را کاهش دهد ولی در کنار این امر شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و آموزش و پرورش نیز باید وارد میدان شده و با اطلاع‌رسانی به‌موقع، زمنیه را برای کاهش ابتلای افراد به مواد مخدر فراهم کنند.

این مسئول با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان اظهار داشت: امروز برخورد با مواد مخدر و سرکردگان باندهای قاچاق، یکی از اولویت‌های مهم امنیت ملی کشور است و باید در این زمینه به صورت ساختاری و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، جهادی عمل شود.

وی یادآور شد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که از جوانان و مردم می‌خواهند به مقابله جدی با خطر اعتیاد بپردازند و مسئولان باید عزم خود را بیشتر کنند و با فعالیت بیشتر در این بخش هماهنگی‌های لازم و ضروری را افزایش دهند تا دستاوردهای مثبت‌تری حاصل شود.

این مسئول با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز ترک اعتیاد معتادان و جلوگیری از فعالیت کمپ‌های غیرمجاز اظهار داشت: هم اکنون چهار کمپ ترک اعتیاد مجاز در شهرستان ورامین فعالیت خود را در درمان معتادان انجام می‌دهند که فعالیت این کمپ‌ها باید از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا کند.

طباطبایی، مشارکت مردمی را در شناسایی و معرفی قاچاقچیان مبارزه با مواد مخدر گسترده خواند و یادآور شد: عمده مطالبات مردمی در حوزه امنیت، مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان تابلو و ولگرد است.

این مسئول تأکید کرد: آثار جسمی و روحی اعتیاد بسیار عمیق و بلندمدت است و پیشگیری از اعتیاد و مشاوره و فعالیت در درمان معتادان، کاری تخصصی و علمی است که باید در این ارتباط به افراد متخصص مراجعه شود.

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار ورامین ضرورت گسترش پیشگیری اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: موفقیت مبارزه با مواد مخدر در کاهش تقاضاست و با فرهنگ سازی باید عواقب مصرف مواد مخدر را به خوبی برای هر یک از اعضای جامعه تفهیم کرد تا رغبتی برای استعمال مواد مخدر به وجود نیاید.

انتهای پیام/2462/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول