اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد

لزوم توسعه دید سلامت‌محور در نظام سلامت کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر لزوم توسعه دید سلامت‌محور در نظام سلامت کشور تاکید کرد.

لزوم توسعه دید سلامت‌محور در نظام سلامت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی در آیین گرامیداشت روز پرستار که پیش از ظهر امروز در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب و و روز پرستار، اظهار داشت: سیاستی که در دولت یازدهم در حوزه سلامت اتخاذ شده است، رسالت مسئولین خصوصاً جامعه پرستاری را سنگین‌تر می‌کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت در اولویت قرار گرفتن سلامت در دولت جدید، خاطرنشان کرد: دید سلامت‌محور در نظام سلامت کشور باید بیش از پیش توسعه یابد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هر گونه توسعه فیزیکی و تجهیزاتی که در نظام سلامت کشور اتفاق می‌افتد بنا به تمهیدات و سیاست‌های رئیس‌جمهور ایران سربلند اتخاذ می‌شود.

وی همچنین افزود: همه تیم‌های پزشکی و جامعه پرستاری باید در این راستا بیش از پیش رسالت‌ها و وظایف خود را به طور مطلوبی انجام دهند.

قدیمی ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: پرستاران در زمینه خدمت به سلامت باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گفته وی، پرستارها فرشتگانی هستند که با گزینش دلشان پا به عرصه فداکاری و ایثار گذاشته و با خدمت صادقانه در خدمت جامعه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شغل پرستاری، خاطرنشان کرد: پرستاری نمادی از عشق و ایثار و فداکاری است که با خدمت بی‌بدیل خود مرهم دل‌های زخم خورده هستند.

وی افزود: نحوه برخورد پرستار با بیمار نقش بسزایی در بهبودی حال او دارد.

قدیمی نقش آموزش و مهارت‌های لازم به پرستاران را در توسعه شاخص سلامت جامعه تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر چهره‌های بیماری پرستاران نقش مهمی را در کاهش آمار مبتلایان به بیماری‌های واگیردار دارند.

وی در ادامه به نقش پرستاری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: پرستاری تابلوی ورودی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان پرستاری را شغل خطیر و ارزشمندی عنوان و اذعان کرد: پرستاران فرشتگانی هستند که اگر روحیه عشق و ایثار را در خود تقویت نکنند قطعاً نمی‌توانند در حرفه کاری خود موفق شوند.

انتهای پیام/79019/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول