اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرکرد:

شهروندان هشدارهای ایمنی در مورد چهارشنبه سوری را جدی بگیرند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: شهروندان هشدارهای ایمنی در مورد خطرات احتمالی در چهارشنبه آخر سال را جدی بگیرند.

شهروندان هشدارهای ایمنی در مورد چهارشنبه سوری را جدی بگیرند

مجید علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان‌های متولی امور ایمنی و حوادث شهری است که مسئولیت دور کردن هرگونه حادثه از شهروندان را بر عهده دارد.

وی افزود: حوادث طیف وسیعی دارند که می‌توان به گروه‌های مختلف آتش‌سوزی، تصادف و سوانح، چاه‌ها و آسانسورها و مواد خطرناک اشاره کرد.

علیپور با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی در باب آموزش و آگاهی شهروندان برای پیشگیری از حوادث نیز وارد عمل می‌شود، گفت: این سازمان علاوه بر عملیات‌های مختلف اجرایی در باب پیشگیری و آگاهی بخشی به شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی عمومی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: آموزش شهروندان در قالب آموزش‌های پیشگیری از حریق و حوادث، ارائه دستورالعمل‌های ایمنی و داشتن تجهیزات اطفای حریق در ساختمان‌ها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

آمادگی و حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی در میادین اصلی شهر

علیپور از حضور و آمادگی اکیپ‌های آتش‌نشانی در میادین و چهار راه‌های اصلی شهر خبر داد و گفت: این سازمان با ایجاد ایستگاه‌هایی در نقاط مختلف شهر برای تسریع عملیات امداد و نجات و حضور به موقع در صحنه حادثه آماده کمک به همشهریان عزیز است.

وی بر لزوم نگهداری وسایل آتش‌نشانی در خودرو، منزل و محل کار تاکید کرد و یادآور شد: به خاطر سپاری شماره 125 و همچنین رعایت نکات ایمنی به همراه حفظ خونسردی در مقابل حوادث آتش‌سوزی راهکارهای کلیدی و مهمی به شمار می‌روند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به نزدیکی به چهارشنبه آخر سال و حوادث و خطرات احتمالی در این شب خاطره‌ساز، خاطر نشان کرد: برای برپایی آتش سعی شود حجم آتش کم و کنترل شده باشد.

علیپور با بیان اینکه از برپایی آتش در مجاورت خودروها و پمپ‌‌های بنزین خودداری شود، اظهار داشت: برپایی آتش در مجاورت جایگاه‌های سوخت و یا در مکانی که سرشاخه‌ و علوفه‌ای خشک وجود دارد ممکن است خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی در پی داشته باشد.

این مسئول بر حفظ نظارت بیشتر والدین بر رفتار کودکان خود تاکید کرد و بیان داشت: از ایجاد آتش در منازل مسکونی و واحدهای تجاری و یا حتی حیاط منازل خوداری شود.

علیپور با اشاره به اینکه رعایت توصیه‌های ایمنی جدی است، تصریح کرد: از ریختن بنزین و پرتاب قوطی‌های اسپره و انواع سرنگ به درون آتش اجتناب کرده و حتما چند ظرف آب در کنار خود داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت بروز حادثه و آتش‌سوزی با شماره 125 تماس بگیرند تا به کمک نیروهایی آتش‌نشانی حادثه به فاجعه تبدیل نشود.

انتهای پیام/68006/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول